Visszautasítható díjemelés: ezért áll a bál a Telenornál

Fotó: Azénpénzem
2015. június 29. Őrjöngő előfizetők, zsúfolt ügyfélszolgálat, elérhetetlen elektronikus csatornák – ez jellemzi ma a Telenort. A társaság hivatalos megnyugtató tájékoztatót is közzétett, de a hiszti mégis jogos. A mobilcég ugyanis a díjemelés visszautasítását ma és holnap teszi csak lehetővé. Ezt is hivatalosan tudatták.

Mint arról korábban írtunk, a hírközlési hatóság (NMHH) kicsikart egy olyan megállapodást a tarifáikat július elsejétől elég jelentősen megemelő két mobilcéggel, amiben azok vállalták: a drágulást az érintettek visszautasíthatják. A Telekom a hatósági szerződés keretében azt rögzítette, hogy „amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat kézhezvételét követő 15 napon belül nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak”. A Telenor azonban csak az értesítés tényéről állapodott meg.

A mobilcég – mint azt számos olvasónk jelezte – péntek délután küldte ki a képünkön is látható sms-t. Ebben pedig egyértelműen azt írják, hogy amennyiben ügyfelük 2015. június 30-ig az „ajánlattal” (ez a szerződés kétoldalú módosítását jelenti) kapcsolatban nem nyilatkozik, akkor a díjmódosítást elfogadottnak tekintik. Biztosak vagyunk abban, hogy a társaság bízott a magyar fogyasztók hagyományos „lustaságában”.

Félretájékoztatás vagy nem megfelelő ügyintézés esetén érdemes lehet a hatósághoz fordulni (az ezzel kapcsolatos részleteket itt nézheti meg). Amúgy mi sem tudunk mást tanácsolni a telenorosoknak, mint szívósságot és kitartást.
Örömmel látjuk, hogy ez ebben az esetben a szokásosnál kevésbé igaz. Az előfizetők közül ugyanis nagyon sokan szeretnének élni visszautasítási jogukkal. Ez azonban nem is annyira egyszerű. Az ügyfélszolgálatokon tömegek gyűltek fel, a telefonos elérhetőségek pedig folyamatosan foglaltak, sőt a Telenor honlapja is akadozik.

A cég közleménye szerint: „a telefonos ügyfélszolgálaton és az üzletekben átmenetileg megnövekedett a várakozási idő, ezért érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni”. Ígéretük szerint a Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér bármilyen csatornán, és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így a  visszahívást kérő ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt.

A gond – mint azon többen is aggodalmukat fejezték ki portálunknak –, hogy a visszahívás-kérés ténye elég nehezen lehet bizonyítható. Az említett sms után pedig érthető módon váltak gyanakvóvá az érintettek. További probléma, hogy a hozzánk érkezett jelzések szerint személyes megkeresésre az ügyintézők (aki egyáltalán képes eljutni hozzájuk) mindenfélét mondanak. Főként olyant, amivel eltántorítani próbálják a díjemelés visszautasításától a mobilosokat. A hűségidőre hivatkozás (sokakat ezzel szerelnek le) véleményünk szerint nem elfogadható.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok