Személyre szóló jegyeket adnak majd a Szigeten

Világhódításra indul a Sziget fesztiválkártyája

Márki László, Kóka János, Gerendai Károly a sajtótájékoztatón
2016. január 27. Közös céget alapított a Sziget Kft. és a piacvezető, bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt., hogy az új cég az európai és más nemzetközi piacokon is értékesítse a készpénzmentes fizetési megoldást kínáló Fesztipay fesztiválkártyát és fizetési rendszerét. A tervek szerint a Sziget fesztiválon a jegyvásárló egy azonosító eljáráson fog keresztülmenni, és utána kapja meg a névre szóló karszalagját.

A hazai fesztiválpiac legfontosabb szereplője, a Sziget Kft. és a bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt. 2015. novemberében alapították meg közös cégüket, a Festipay Zrt-t, hogy a fesztiválok számára nyújtott készpénzmentes fizetési megoldásokat az európai és Európán kívüli nemzetközi piacokon is értékesítsék. A társaságban a Szigetnek egyharmad, a Cardnetnek kétharmados részesedése van. A Cardnet a Festipay kizárólagos jogát apportálta az új társaságba.

Világújdonságnak számított, amikor a 2010-ben a Sziget Szervezőiroda rendezvényein megjelent a készpénzmentes, fesztiválkártyás fizetés. Tavaly pedig már a legjelentősebb és legnagyobb látogatói számot vonzó magyar fesztiválok több mint 90 százaléka készpénzmentes volt – mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója a mai sajtótájékoztatón. A 2015-ös Sziget Fesztiválon például összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal, a Telekom VOLT Fesztiválon és a Balaton Soundon pedig az előző évekhez képest közel duplájára nőtt az érintés nélkül kiegyenlített tranzakciók száma.

Készpénzmentes fizetéssel kezdtük öt évvel ezelőtt, de ennél már sokkal többre van szükség. Kényelmes és biztonságos mobilalkalmazásra, kreatív újdonságokra, automatákra, a jegyvásárlással és beléptetéssel való integrációra, hogy a látogatók még jobban érezzék magukat. A kereskedők pedig már nem csak egy új fizetési megoldást akarnak, hanem új utakat a vendégekhez, izgalmas marketinglehetőségeket. A Cellum és a Cardnet 15 éve fejleszt készpénzmentes megoldásokat, ezt a tapasztalatot visszük az új társaságba – mondta Kóka János, a Festipay Zrt. igazgatóságának elnöke.

A társaság új fejlesztésekkel is készül a 2016-os fesztiválszezonra. A 2015-ös Sziget Fesztiválon már sikerrel debütált Festipay applikáció új funkcióval bővül, idéntől lehetőség nyílik bankkártyás feltöltésre is mobiltelefonon keresztül. Egy másik fejlesztés eredményeként a fesztiválozók már a fesztiválok területén kihelyezett, banki terminálokhoz hasonló Festipay automatákon keresztül is feltölthetik fesztiválkártyáikat a bankkártyájukkal vagy készpénzzel.

A Festipay készpénzmentes fizetési megoldásait használó fesztiválok közül három is kategóriája legjobbjának bizonyult az idei European Festival Awards-on: a Sziget Fesztivál a legjobb programkínálat, a Telekom VOLT Fesztivál a legjobb közepes méretű rendezvény, míg a romániai Untold a legjobb nagyfesztivál díját nyerte el az európai fesztiválok legrangosabb díjátadóján.

A magyar fesztiválszervezők nagy többsége a Festipayt választotta, de a cél a nemzetközi piacok meghódítása – hangsúlyozta Márki László, a Cardnet Zrt. vezérigazgatója. Ahogyan tavaly már az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Untoldon és a marseille-i Delta fesztiválon is a Festipay fizetési megoldásai szolgálták ki a fesztiválozókat, új fesztiválokra készülnek a Balkánon és Nyugat-Európában. Ezzel már európai szinten is a legjobb tízben vagyunk – mondta Márki. De van érdeklődés például Távol-Keletről is, ahol az ébredező fesztiválkultúrához épp a Sziget és a Cardnet közös új cége adhat jelentős támogatást.

A Festipay fizetési megoldásai hamarosan más rendezvényeken és helyeken is megjelenhetnek. Így például sporteseményeken, ahol a rövid szünet alatt felgyorsítaná a kiszolgálást a készpénzmentes megoldás, hiszen a legtöbb időt a fizetéssel bíbelődés viszi el – mondta az Azénpénzem.hu kérdésére Kóka János. De akár iskolákban, egyetemi klubokban is megjelenhet a Festipay. Az iskolákban a szülők például meghatározhatnák, hogy mennyit költhet a gyerek a büfében, mennyi lehet a másra fordított összeg. Ugyanis különböző „zsebei” lehetnek a kártyának. Mivel zárt rendszerű fizetési megoldásról van szó, így nem lesz a bankok és a nagy kártyatáraságok konkurenciája. Éppen ezért nem is számít pénzügyi szolgáltatásnak, így a kártyával fizetést tranzakciós illeték nem terheli.

Gerendai Károly hozzátette: törekednek arra, hogy a rendszer a jövőben egyre több helyen legyen elérhető, az egyenleget át lehessen vinni más fesztiválokra. A rendszer alkalmas arra is, hogy növelje a fesztiválok biztonságát a személyes adatok megadásával, tárolásával, a látogatók azonosíthatóságával. Gondolkodnak azon, hogy a jegyet "megszemélyesítik", a jegyvásárló egy azonosító eljáráson fog keresztülmenni, és utána kapja meg a névre szóló karszalagját. Ezzel növelni lehetne a fesztiválozók biztonságérzetét.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok