Darázsfészek, csőtörés és elmulasztott koncert: megoldja a biztosító

Vészhelyzet? Itt a segítség!

2013. május 12. Vészhelyzet elhárítására, a nagyobb kár megelőzésére szolgál a lakásbiztosítások keretén belül az assistance biztosítás. Csőtörésnél, üvegtörésnél, a tető sérülésekor szakembert küld a biztosító a helyszínre, de otthoni segítségnyújtás is része lehet a szolgáltatásnak. Így a baleset miatt kórházban ragadt ügyfél kisállatait is megetetik, és ha szükséges, az otthoni ápolás során megszervezik a gyermek óvodába szállítását.

A márciusi hókáosz miatt autóban ragadt utasok között volt, aki koncertre igyekezett hazajutni, és nem csak az autóban töltött 24 órát sajnálta, hanem az ablakon kidobott pénzt is, amit a jegyért fizetett. Meglepő módon a lakásbiztosítás keretében nyújtott assistance biztosítás jegyár-visszatérítést is tartalmazhat. Ennek a lényege az, hogy bizonyos összeghatárig kifizeti a biztosító a koncert­, opera­ vagy egyéb rendezvényjegyek árát, ha a biztosított súlyos baleset, betegség, váratlan elbocsátás vagy betöréses lopás miatt nem tudott elmenni az adott eseményre. De akkor is megkapja az ügyfél a jegyár értékének visszatérítését, ha külső okok miatt nem tudott külföldről hazatérni.

A gyorsaság a lényeg


A legtipikusabb káresemények azonban a beragadt ajtózár, a viharban megsérült tető, a betört ablak és a csőtörés, amikor a biztosítók assistance szolgáltatását riasztják az ügyfelek. Egyre több lakásbiztosítás része, de akár kiegészítésként is megvásárolható, az assistance biztosítás, ami vészhelyzetek elhárítására szolgál. Ilyenkor nem az ügyfélnek kell szakembert keresnie és sürgősséggel riasztania, hanem – az ügyfél telefonos bejelentése nyomán - a biztosító gondoskodik a megfelelő szolgáltatásról, ami már csak azért is érdeke, hogy elkerülje vagy csökkentse a további kárt.

A szolgáltatás lényege a gyorsaság és a kármegelőzés. A szolgáltatások pontos listája biztosítónként és biztosítási csomagonként is változik, sőt az értékhatárok is eltérőek. A leggyakoribb káreseményeken túl része lehet az öko-szerviz is, ami hőszivattyú, napkollektor, napelem meghibásodása vagy megrongálódása esetén a helyszíni javítást tartalmazza.  (A cikk a lakásbiztosítással foglalkozó Lakásom rovat része.)

De fontos elem például a szálláshely szolgáltatás is. Ha az épület lakhatatlanná válik (például tűzkár vagy árvíz miatt), akkor a biztosító néhány éjszakára hotelban vagy panzióban oldja meg a lakók elhelyezését. A továbbiakban pedig már a lakásbiztosítás alapbiztosítási feltételei szerint nyújt fedezetet az ideiglenes szállás költségeinek térítésére, amíg az otthon ismét lakhatóvá válik. De például az assistance biztosítás fedezheti a költöztetést is, ha megvan a bérlakás, ahol a család meg tudja várni a lakhatatlanná vált lakás helyreállítását, újjáépítését.


Van olyan csomag is, amelynek az állatgondozás vagy az otthoni segítségnyújtás is a része. Ha baleset miatt kórházba kerül az ügyfél, a biztosító gondoskodik az otthon maradt háziállat ellátásáról. Amikor pedig hazakerül a kórházból, az assistance biztosítás keretén belül segíti az otthoni ellátásban. Így egy műtét után ágyhoz kötött beteg esetében például az első napokban megoldják kisgyermeke óvodába és hazaszállítását.

Segítséget kap az ügyfél akkor is, ha egy elpusztult állatot talál a balkonon, vagy a bejárati ajtó felett egy darázsfészek teszi veszélyessé a bejutást a lakásba. Ilyen esetekben is jön a biztosító vagy a vele szerződött szolgáltató szakembere, amennyiben a vadállatveszély elhárítás is része az assistance biztosításnak.


Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok