Vége a türelemnek, keményebben lép fel a GVH a gyógygomba ellen
2022. június 23. Nem hagytak fel a Varga féle gyógygomba készítmények jogsértő reklámozásával, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy döntött: eltávolíttatja a Facebookról, a YouTube-ról és a Vimeoról a Max-Immun Kft. hirdetéseit.A GVH leveteti az online platformokról a gyógygombás cég reklámjait – jelentette be a hatóság. A Vargapeptide családba tartozó kozmetikumok jogellenes reklámozását még tavaly tavasszal tiltották be. Úgy döntöttek ugyanis, hogy a Max-Immun ó valótlanul tulajdonított gyógyhatást – többek között koronavírus elleni hatásosságot – az úgynevezett proinzulin C-peptid termékeknek.
A GVH megtiltotta az érintett termékek további jogellenes reklámozását és a maximális, 117,8 millió forintos bírságot rótta ki a cégre. A vállalkozás bíróságon támadta meg a Versenyhivatal döntését, de a Fővárosi Törvényszék tavaly év végén elutasította ezt, jogerősen is helyben hagyva a versenyhatósági határozatot.
A vállalkozás azonban – állapították meg az utóellenőrzésben – továbbra sem hagyott fel teljesen a jogsértő reklámgyakorlattal. Annak ellenére tesznek így, hogy a hatóság végrehajtási eljárást indított, ennek keretében pedig a cég ügyvezetőjének, Varga Gábornak tavaly december óta napi 50 ezer forintos bírságot kell megfizetnie egészen a kötelezettségek teljesítésig.
A Versenyhivatal ezért úgy döntött, hogy a hirdetéseket továbbra is közzétevő Facebook, YouTube és Vimeo platformok anyacégeit – a Metát, a Google-t és az IAC-t – kötelezi az érintett jogellenes reklámok elérhetetlenné tételére. A cégeknek 30 napon belül kell igazolniuk a Gazdasági Versenyhivatal felé a tartalmak eltávolítását.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: GVH, reklám, jogsértő, gyógygomba, Varga Gábor