Védjegyet kapnának a fogyasztóbarát biztosítók

2016. november 21. Fogyasztóbarát szolgáltató védjegyrendszer bevezetésén gondolkodik a felügyeleti hatóság (MNB). A védjegyet az a biztosító kaphatná meg, amelyik önkéntes vállalás keretében az átlagosnál jobban venné figyelembe a fogyasztói érdekeket – mondta Windisch László, az MNB alelnöke a MABISZ konferenciáján.

A Magyar Nemzeti Bank a jövő év elejétől kéri számon az etikus életbiztosítási koncepciót a piac szereplőin. Ennek négy pillére: az átláthatóság, a fair ár-érték arány, a szigorú befektetési szabályozás és a félreértékesítés visszaszorítása – mondta Windisch László az MNB alelnöke a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) mai konferenciáján. A koncepció keretében kijelölt TKM-limitek hatására a hazai életbiztosítási termékpaletta legalább kétharmada az eddiginél kedvezőbb költségstruktúrával újul meg.

Windisch László arról is beszélt, hogy igen komoly mértékű átállásról van szó, ez várhatóan alapvetően felforgatja majd a piacot, új generációs termékpaletták sora jelenik meg. Bár a szakmai félelmek érthetők egyes pontokon, úgy véli, hogy ezek idővel alaptalannak bizonyulnak majd. Így például a TKM-limitek (alacsonyabb költségmutató mellett lehet csak életbiztosítást értékesíteni) ugyan csökkentik a biztosítók profitját, azonban ennek hatására kitolódik az átlagos életbiztosítás hossza. Jelenleg ugyanis átlagosan 6,4 évig tartják az életbiztosítást a fogyasztók, ami 9,7 évre nőhet. Vagyis az alacsonyabb költségszintnek köszönhetően a növekvő ügyfél-elégedettség következtében jobb lesz a megtartási arány, így hosszú távon azonos profitra lehet majd számítani.

Windisch bejelentette: a felügyelet fogyasztóbarát szolgáltató védjegyrendszeren gondolkodik. Alapvetően a fogyasztói érdekeknek az átlagosnál jobban, szigorú feltételrendszereknek megfelelő szolgáltatóknak járna. Számítana, hogy más szervezetekkel hogyan működik együtt a biztosító, az etikai előírásoknak mennyire felel meg, a Pénzügyi Békéltető Testületnél (PBT) magasabb alávetési összeget vállal-e, a reklámokban az átláthatóság mennyire jelenik meg, hogyan viszonyul a különleges helyzetben lévő fogyasztókhoz (például akadálymentesítés), és fontos lenne, hogy a pénzügyi kultúra terjesztésében aktív szerepet vállal-e. A védjegyrendszer kialakításában az MNB számít a MABISZ közreműködésére is.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok