Szépen hoztak a kötvényalapok

Van, ahol nőtt a hozam

2014. április 4. A kamatcsökkenés folytatása nem hagyta nyomtalanul a pénzpiaci alapok hozamát sem: egyre kevesebbet kapnak a megtakarítók a pénzükre. A rövid- és hosszú kötvényalapok viszont jól teljesítettek, az elmúlt egy hónapban nőttek a hozamok. A folytatás viszont bizonytalan.

Már csak 3 százalék körül szóródik a pénzpiaci alapok hozama az elmúlt 12 hónapra, a folytatás pedig ennél is lehangolóbb. A három hónapos hozamokat előre vetítve mindössze 1-2 százalékra számíthatnak a befektetők. Persze ezen nem kell csodálkozni, hiszen a bankbetétek kamata is folyamatosan csökken. Pedig hatalmas vagyont, mintegy 1600 milliárd forintot tartanak itt a befektetők. Nagy kérdés, hogy az alacsony hozamok vajon hosszabb távú befektetésre ösztönzik-e a megtakarítókat. 

A pénzpiaci hozamok nagy előnye ugyanis, hogy rövid távon is hozamot termelnek – bár most már csak harmatgyengét -, így sokan, akik nem tudják, mikor lesz szükség a pénzre, ezt választják. Egy-két akciós, új pénzre adott kamattól eltekintve a bankok sem ígérnek többet 2-3 hónapos lekötésre, egy éves távon viszont vannak 3-4 százalékos ajánlatok. (A betéti kamatokat itt kalkulálhatja.)  A folyószámlán, lekötés nélkül tartott pénz azonban nem jelenthet alternatívát, hiszen a legtöbb bank erre már nulla százalékot ad.

Jó hír viszont, hogy a rövid és a hosszú kötvényalapok 3 és 12 havi hozama emelkedett az elmúlt egy hónapban. (A befektetési alapok legfrissebb, részletes hozamát itt találja.) A rövid kötvényalapoknál a többség 5-8 százalék között hozott 12 hónapra, míg a hosszú kötvényalapoknál 8-10 százalékot fialt a pénz. A folytatás azonban bizonytalan. (A cikk a Befektetési alapok rovat része, a korábbi hozamokat ott megtalálja.)  

 

Mindenesetre a betéti kamatok csökkenése következtében egyelőre ömlik a pénz a befektetési alapokba és az állampapírokba. Ez pedig addig így is maradhat, amíg a jegybank nem emel kamatot (ez a piaci szereplők szerint a második félévben jöhet el), amire a bankok is kamatemeléssel reagálnak. Persze csak akkor, ha lesz kinek hitelezni, amihez pénzre lesz szükségük. 

A befektetési alapok legfrissebb hozamát itt találja.
A betéti kamatokat itt kalkulálhatja.

Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzem facebook oldalát
Annak érdekében pedig, hogy ne maradjon le az érdekesebb írásokról, iratkozzon fel hírlevelünkre!

 

Alapok toplistája (2014. április 3-án)

 
Pénzpiaci12 hóRövid kötvény12 hóHosszú kötvény12 hó
MegnevezésHozamMegnevezésHozamMegnevezésHozam
Pioneer Pénzpiaci (A)3,80%Erste Nyíltvégű Kötv8,20%Erste XL Kötvény10,40%
Erste Pénzpiaci3,40%Concorde Rövid Kötvény7,00%Concorde Kötvény9,40%
CIB Pénzpiaci3,30%K&H Aranykosár5,50%Pioneer Kötvény A9,00%
CIB Hozamgarantált Betét Likviditási3,20%OTP Optima5,20%K&H Kötvény8,90%
Raiffeisen Tőke- és Hozamvédett Likviditási 3,10%Budapest (I.) Állampapír4,80%OTP Maxima8,80%
Takarék Likviditási3,10%Raiffeisen Kamat Prémium4,00%Raiffeisen Kötvény8,70%
Forrás: Azénpénzem.hu összeállítás a BAMOSZ kalkulátora alapján
Megjegyzés: A táblázatba a legnagyobb befektetési alapok közül kerültek ki a legtöbb hozamot elérők. 


Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok

Most okozzák a kátyúk a legtöbb balesetet
2020. január 23. A kátyú okozta károk 60-70 százaléka jellemzően az első negyedévben történik a kátyúbiztosítást kínáló társaságok tapasztalatai szerint. Az ilyen jellegű balesetek minden autósnak potenciális kockázatot jelentenek, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) szerint érdemes biztosítással felkészülni a váratlan esetekre.


A téli fagyok súlyosan meg tudják rongálni a közutakat, ezért most kezdődik csak az igazi „kátyúszezon”. Az úthibák javítása általában tavasszal kezdődik meg, gyakran nyár elejéig is elhúzódik, addig viszont számtalan autót tesznek tönkre minden évben.

A kátyúk okozta leggyakoribb kár a defekt, illetve a felni sérülése, de előfordul futómű-károsodás is sőt, akár balesetet, személyi sérülést is okozhat a kátyú. Az átlagos kárösszeg pár tízezer forint, azonban a futóműben okozott kár akár a többszázezret is elérheti – áll a MABISZ közleményében.

Bizonyíték kell

Fontos tudni, hogy bár az utak állapotáért az út fenntartója felel, azonban a káreseményt mindig a kárt szenvedett autósnak kell bizonyítania. A kátyús balesetekhez akkor is érdemes rendőrt hívni, ha nem történt személyi sérülés, mivel a hatósági jegyzőkönyv fontos dokumentum lehet a bizonyítási eljárás során. Az esetet mindig alaposan dokumentáljuk: készüljön több irányból is fénykép a kátyúról, az autóról, a helyszínről és jól láthatóan a keletkezett sérülésről. Ha a balesetet más is látta, érdemes feljegyezni a tanú vagy tanúk elérhetőségét.

A bejelentéssel a károsultnak a közút fenntartójához kell fordulnia. A bejelentésnél közölni kell az esemény idejét, pontos helyét, valamint, hogy milyen körülmények között történt a baleset. A bejelentéshez csatolni kell a helyszínen készült hatósági jegyzőkönyvet, valamint a fényképfelvételeket, tanúnyilatkozatokat, továbbá – amennyiben rendelkezik vele – a kár összegét igazoló javítási számlát. A kár pontos összegének tanúsításához feltétlenül kérjünk számlát a gépjármű javítási munkálatairól, és őrizzük is meg a procedúra befejezéséig, továbbá érdemes lehet az esetlegesen kicserélt alkatrészeket is megtartani.

Ha több gépjármű is károsodott, azokat külön-külön is be kell jelenteni, az autók sérüléseit ugyanis egyenként számolják el. Személyi sérülés esetén az orvosi dokumentációt is be kell mutatni. A bejelentéshez ne felejtsük el csatolni a forgalmi engedélyről készített másolatot! Szükség esetén hiánypótlásra is felszólíthatják a bejelentőt, ezért érdemes e-mail címünket is megadni.

A biztosítónak is kell a bizonyíték

Kátyúkár biztosítás esetén nem az útkezelő, hanem a saját biztosítónk felé jelenthetjük be a kárt. A biztosító kifizeti a kártérítést, majd utólag rendezi azt az illetékes közútkezelővel. Itt is rendkívül fontos a részletes dokumentáció, ennek hiányában ugyanis a biztosító sem tud fizetni. Mint ahogy akkor sem, ha a megengedettnél gyorsabban hajtott az autós, vagy figyelmeztető tábla jelezte az úthibát.

Kátyúbiztosítást jelenleg önállóan, illetve kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) vagy casco mellé kiegészítő biztosításként köthetnek az autósok, akár évi 2-3 ezer forintért. A kátyúkár biztosítást az hívta életre, hogy az ilyen károk átlagos összege 20 ezer forint körüli, a casco biztosítások önrésze pedig ettől jellemzően magasabb.

ÚtszakaszKezelőBejelentés

Településeket összekötő utak, autópályákMagyar Közút Zrt.elektronikusan (https://internet.kozut.hu/ugyfelszolgalat/karigeny-bejelentes/gepjarmu-kar/); postai úton (Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kárigénykezelő osztály, 1024 Budapest, Fényes Elek u. 7-13.); e-mailen: karigenykezeles@kozut.hu
Lakott területen belüli útszakaszokilletékes önkormányzatszemélyesen; e-mailen
Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalaiBudapest Közút Zrt.személyesen az ügyfélszolgálaton (Budapest, XI. kerület, Bánk bán utca 8-12.); e-mailen a karrendezes@budapestkozut.hu címen, kitöltött "Kátyúkár bejelentő lap" csatolásával
Egyes biztosítóknál létezik olyan szolgáltatás is, amely a kár – meghatározott limitig történő – megtérítése mellett egyfajta jogsegély-szolgáltatást is nyújt, eljár az út kezelőjénél a biztosítási limitet meghaladó kártérítés megfizetése ügyében.