Újra támadnak a NAV nevében a csalók!

2019. szeptember 5. A napokban az adóhatóság tájékoztatása szerint ismét több bejelentés érkezett arról, hogy ismét adathalászok kíséreltek megszerezni ügyfélkapus bejelentkezési és bankkártya adatokat. Kiadott figyelmeztetésük szerint a túlfizetést csak a 1917-es nyomtatvánnyal lehet visszaigényelni, „linkre kattintással" nem.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) érkezett jelzések szerint újra beindultak az adóhatóság nevével visszaélő csalók. A NAV informatikai fejlesztései révén már nagyrészt elektronikusan kommunikál ügyfeleivel. Az adathalászok – mint erről kiadott közleményükbe leírták – ezt használják ki, és megpróbálnak bizalmas információkat szerezni. A NAV nevében írt adó-visszatérítés lehetőségére felhívó elektronikus levelek, SMS-ek hibás nyelvi fordulatokat, tegező megszólítást, értelmezhetetlen szövegrészleteket tartalmaznak
A NAV közleményében hangsúlyozta: soha, semmilyen körülmények között nem kér bankkártya adatokat! Értesítési gyakorlata merőben eltér a megtévesztő módszertől, a hivatal ugyanis Ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az ügyfeleket a túlfizetésként megjelenő tételekről. A túlfizetést pedig csak a 1917-es nyomtatvánnyal lehet visszaigényelni, „linkre kattintással" nem.
A csaló e-mailekben és SMS-ekben található link a gyanútlan ügyfelet egy felugró űrlapra vagy honlapra vezeti. Az űrlapon a csalók általában a bankkártyák hátlapján található háromjegyű számot, az úgynevezett CVV/CVC kódot vagy az ügyfélkapus bejelentkezési adatokat kérik. Ha valaki megadja a bankkártyaadatait, számolnia kell azzal, hogy illetéktelenek pénzt emelhetnek le számlájáról.

Az ügyfélkapus adatokat mindenki csak a megfelelő oldalon (www.nav.gov.hu, www.magyarorszag.hu) adja meg, ugyanis a csalók sokszor olyan oldalakat szerkesztenek, amelyek arculati elemeiben is rendkívül jól utánozzák a valós bejelentkezési felületeket, azonban a webcím ebben az esetben árulkodó lehet.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok