Újabb csörte a taxisháborúban

Fotó: Balogh Zoltán, MTI
2016. június 6. Nem csak a taxiórákat, a közvélemény-kutatásokat sem szabad(na) manipulálni – reagált az Uber a Főtaxi nemrég nyilvánosságra hozott reprezentatív felmérésében foglaltakra. Felhívták a figyelmet, hogy a kérdésekbe olyan állításokat rejtettek, amelyek nem felelnek meg a valóságnak.

A taxisvállalatok az Uberről régóta terjesztenekvalótlan állításokat, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat – állítja a főgonosznak kikiáltott társaság. Most egyébként erre határozott bizonyítékot is találtak a Főtaxi nemrégiben publikált közvélemény-kutatásában.

A Főtaxi közzétette, hogy a budapestiek valamivel több mint fele hallott róla, hogy az Ubernek nincs Magyarországon bejegyzett székhelye, és így adót sem fizet a magyar államnak. A válaszadók 92 százaléka értett egyet azzal, hogy az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos feltételek mellett működjenek, és 89 százalék elvárja a kellő képzettséget és gyakorlatot egy taxiszolgáltatást végző vállalattól. Mint írták: a válaszadók 87 százaléka ugyanakkor nem támogatja, hogy a Magyarországon működő külföldi cégeknek ne kelljen adót fizetniük, miközben a magyar cégeknek ez kötelességük.

Hamis állítás alapján hamisak a válaszok is


Nem felel meg a valóságnak, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata, és hogy idehaza nem fizet adót – hangsúlyozza viszont az „ellenfél”. Ehhez képest a Főtaxi kutatása ezt tényként kezeli, és így teszi fel a kérdését. Holott az Uber magyarországi vállalata az Uber Hungary Kft., amely a hatályos magyar jogszabályok szerint működik, adót és járulékot fizet az államkasszába.

Kevésbé ismert tény, hogy az Ubersofőrök nem rendelkeznek külön utasbiztosítással az utasokra, a budapesti lakosok negyede tudott csak erről – írta a Főtaxi. Ezen a téren 79 százalékos elítélő véleményt mérték. A valóság viszont az Uber szerint az, hogy az alkalmazásukon keresztül Budapesten rendelt minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollár, vagyis több, mint 1,4 milliárd (!) forint értékhatárig, továbbá az Uber autós partnerek is rendelkeznek saját felelősség biztosítással. A Főtaxi tehát – nyomatékosították – egyértelműen egy hamis állításról kérdezte a fővárosiak véleményét.

Ahogy a taxiórákat, úgy a közvélemény-kutatásokat sem szabadna manipulálni – értékelte a történteket Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. Kijelentette, hogy a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében, a tisztességes versenynek pedig nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok