Újabb becsali cég bukott le

2014. március 27. A Resort Club a meglévő üdülési jogok jó értékesítésének ígéretével klubtagságot és újabb üdülési jogokat igyekezett rásózni az érdeklődőkre. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a maximális bírságot szabta ki.

Az egész ügy az árubemutatók agresszív értékesítés technikájához hasonlítható (az ezekkel kapcsolatos elképesztő visszásságokról korábban írtunk), de szerintünk még annál is rosszabb. Itt ugyanis olyanokat próbáltak kihasználni, akik egykori rossz (vagy később megbánt) döntésüket szerették volna helyrehozni.
A GVH több mint 12,4 milliós forintra büntette a Resort Club Hungaryt. Ez ugyan a lehető legnagyobb kiszabható bírság, de a már korábban horogra akadtakat aligha vigasztalja. A versenyhivatal tájékoztatása szerint a vállalkozás telefonon toborzott a rendezvényeire ügyfeleket. Azokat is a megjelenésre bíztatták, akik már előre jelezték, hogy vásárolni nem, csak eladni szeretnék meglévő üdülési jogaikat. Az egész azonban csak szóban zajlott. A GVH így csak a „kommunikációt” vizsgálhatta.

A fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezen kívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon” egy klubtagsági kártya megvételével, vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.

A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve a vállalkozás tett-e bármi olyat a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (pl. online hirdetések). Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt.


Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok