Továbbra sincs megoldás a repohár használatra, de lett ajánlás
2023. május 18. Nem született végleges megoldás a repohár használatra a kamara munkacsoportjában, ugyanakkor egy ajánláscsomagot készítettek a vállalkozások számára – adta hírül közleményében a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).Végleges, minden érintett által elfogadott piaci önszabályozó megoldás nem született még a repohár használatra a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által szervezett Budapesti Repohár Munkacsoportban, ezért a BKIK és a Zöld Követ Egyesület a több mint 4500 fogyasztó által kitöltött kérdőíves konzultáció eredményei alapján megfogalmazott ajánláscsomagot küldi el a témában érintett budapesti vállalkozásoknak, kérve a csatlakozásukat.
A fogyasztók leginkább a repohár pénzre való visszaváltását preferálnák (akár készpénz, akár bankkártyás utalás formájában), a vállalkozók egy része ugyanakkor azt szeretné, ha emellett egy egységes, digitális verzióval is rendelkező token rendszert is használhatnának. Mivel ebben a kérdésben egyelőre nem egyeztek meg az érintett felek, ezért a BKIK a fogyasztók által erősen preferált működési modellt tartalmazó ajánláscsomagot igyekszik minél több budapesti vállalkozással elfogadtatni.
Megkérdezték az adóhatóságot is
A token rendszert preferáló vállalkozók egyik fontos érve az volt, hogy a repohárért befizetett majd visszaadott pénzt nem lehet szabályosan, egyszerűen adminisztrálni. A BKIK adószakértői szerint a jelenlegi jogszabályi előírások alapján valóban nem teljesen egyértelmű, hogy a repoharak betétdíjas terméknek minősíthetők-e, vagy van-e más egyszerű és szabályos adminisztrációs lehetőség a pénz bevételezésére és visszaadására. Ennek a kérdésnek a tisztázására a BKIK hivatalos állásfoglalást kért a Pénzügyminisztériumtól és a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól. A BKIK felkészült arra, hogy a válasz függvényében jogszabály-módosítást kezdeményezzen a helyzet megoldására.A fenti kérdések tisztázásáig a BKIK azt javasolja a token rendszerhez ragaszkodó vállalkozásoknak, hogy már az idei szezonra alakítsanak ki egy közös, egységes, átjárható rendszert a jelenlegi átláthatatlan, az eredeti környezetvédelmi célt erősen kérdésessé tevő gyakorlathoz képest. A BKIK lehetőségeihez mérten igyekszik segíteni a fenti rendszer létrehozását, például az érintettek közös egyeztetésének megszervezésével.
A BKIK optimális megoldásnak azt tartaná, ha már idén nyáron mindenhol helyben visszakaphatnák a fogyasztók a repohárért befizetett összeget, de minimális célként a továbbra is tokenes rendszert működtető vállalkozások teljeskörű átjárhatóságát tűzték ki.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: BKIK, repohár, turizmus, vendéglátás, szórakozóhely, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, fogyasztók, vállalkozó
Kapcsolódó anyagok
- 2023.09.04 - Esett a magyar, nőtt a külföldi vendégek száma a turizmusban
- 2023.06.28 - Megmenekültek a kisbüfék
- 2023.05.25 - Megmenekülhetnek a kisbüfék az adatszolgáltatástól
- 2023.04.14 - Még 20 milliárdot kellene elkölteni a SZÉP-kártyákról május végéig
- 2023.04.06 - SZÉP-kártya: érdemes lehet a költésbe húsvétkor belehúzni
- 2022.11.16 - Eltörlik a SZÉP-kártya zsebeit
- 2022.11.13 - Itt a bizonyíték: SZÉP-kártyával olyanra költünk, amire a fizetésből nem tennénk
- 2022.08.02 - Kata: új javaslattal rukkolt elő a budapesti kamara
- 2021.11.08 - Újabb bírságok a fesztiválterminálokon beállított borravalók miatt
További kapcsolódó anyagok