Ezért népszerű a kiegészítő biztosítás
2019. február 18.
A sokasodó fapados botrányok és a légitársaságokkal elhúzódó kártérítési viták egyre több utazót ösztönöznek arra, hogy repülős kiegészítő biztosítást kössenek. A Posta Biztosító eddig több mint tízezer repülőutat biztosított, és több millió forint kártérítést fizetett a biztosítottaknak.
A tapasztalatok szerint heteket, de akár éveket is várhatnak az utazók jogos kártérítésükre a légitársaságoktól, ha egyáltalán hajlandó a végén a társaság fizetni. Éppen ezért egyre többen kötnek repülős kiegészítő biztosítást utasbiztosításukhoz, hogy megkíméljék magukat a hosszú kártérítési vitáktól.
A PostaUtasŐr Repülős kiegészítő biztosítást 2018 májusi bevezetése óta már több mint 6500 ügyfél választotta, ami több mint tízezer biztosított repülőutat jelent – mondta portálunknak Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője. Hozzátette: egy ember esetében csak az oda-vissza utazás már két repülőutat jelent, de a személyenként 990 forintba kerülő kiegészítő biztosításért akár 4 átszállás is rögzíthető az oda és a visszaútra is. Jellemzően egy szerződésen belül 2 biztosítottra kérik a védelmet.
A Repülős kiegészítő a fiatalokat, az online felhasználókat és a technikai újdonságok iránt érdeklődőket célzó, augusztusban elindult új utasbiztosításhoz, a Hello Utazóhoz is kapcsolható. A magyar fejlesztésű applikációt használók közül is több mint százan választották már ezt a lehetőséget.
Egy Hollandiából hazautazó 4 tagú család, akiknek a repülőjárata több mint 3 órát késett, 1000 euró kártérítést kapott. Mester Péter hangsúlyozta: mivel jogszabály írja elő a kártérítés mértékét, nem számít, hogy a repülőjegy valójában mennyibe került.
Már 14 éve lépett hatályba az Európai Unió 261/2004/EK rendelete a légiutasok jogairól, ennek ellenére sokan még mindig nem ismerik a jogaikat. Eszerint valamennyi európai országból induló vagy ide érkező utasnak lehetősége van kártérítést igényelni a repülőtársaságtól, ha járata több mint 3 órát késik, törölték, vagy az utazót érvényes beszállókártyával nem engedték felszállni a gépre. A kártérítés összege 250 euró minden 1500 km-nél rövidebb útra, 400 euró minden 1500-3500 km közötti útra, 600 euró minden 3500 km-nél hosszabb repülőútra. Ha alternatív járatot ajánlanak fel az utazónak, és az 1500 km-nél rövidebb út esetén legfeljebb 2 órával, a többinél pedig legfeljebb 3 órával érkezik később az eredeti időpontnál, akkor a kártérítés fele jár. Az Európai Unióban a pórul járt utasok mindössze 1-2 százaléka él a kárpótlási jogával.
Nem véletlen, hogy szaporodnak a kártérítés behajtásával foglalkozó cégek is. Ezek jellemzően 30 százalék körüli sikerdíjért dolgoznak, azonban kedvező kimenetelű ügyintézés esetén is csak azt ígérik, hogy várhatóan 6 hét és 1 év közötti időnek kell eltelnie, mire a károsult pénzhez jut. Ha pedig valakinek gyorsan kell a kártérítés, akkor az egyik társaság biztos kifizetésként 160, 260 és 400 euróval kevesebbet ad, mint amennyi a törvény szerint járna.
Ilyen mértékű jutalékok mellett eltörpül a személyenként 990 forintos kiegészítő biztosítás ára. Mint Mester Péter elmondta: a biztosítás keretében az utazó gyorsan a pénzéhez jut, levonás nélkül megkapja a teljes kártérítési összeget, amit a biztosító hajt be a légitársaságon.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: Posta Biztosító, utasbiztosítás, repülős kiegészítő, PostaUtasŐr, Hello Utazó, fapados, kártérítés
Többszázezres kártalanítás a repülős utakra
A tapasztalatok szerint heteket, de akár éveket is várhatnak az utazók jogos kártérítésükre a légitársaságoktól, ha egyáltalán hajlandó a végén a társaság fizetni. Éppen ezért egyre többen kötnek repülős kiegészítő biztosítást utasbiztosításukhoz, hogy megkíméljék magukat a hosszú kártérítési vitáktól.
A PostaUtasŐr Repülős kiegészítő biztosítást 2018 májusi bevezetése óta már több mint 6500 ügyfél választotta, ami több mint tízezer biztosított repülőutat jelent – mondta portálunknak Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője. Hozzátette: egy ember esetében csak az oda-vissza utazás már két repülőutat jelent, de a személyenként 990 forintba kerülő kiegészítő biztosításért akár 4 átszállás is rögzíthető az oda és a visszaútra is. Jellemzően egy szerződésen belül 2 biztosítottra kérik a védelmet.
A Repülős kiegészítő a fiatalokat, az online felhasználókat és a technikai újdonságok iránt érdeklődőket célzó, augusztusban elindult új utasbiztosításhoz, a Hello Utazóhoz is kapcsolható. A magyar fejlesztésű applikációt használók közül is több mint százan választották már ezt a lehetőséget.
Sokasodnak a kártérítések
Eddig több millió forint kártalanítást fizetett a Posta Biztosító a repülős utakra – hangsúlyozta Mester Péter. A legnagyobb kifizetést egy 5 tagú család részére folyósították. A szülők 3 gyermekükkel Európába repültek volna, de a beszállásukat érvényes beszállókártyával megtagadták. Mivel ez az út 1500 km alatti, az EU 261/2004/EK rendelete szerint fejenként 250 euró összeg illette meg őket, ami mintegy 400 ezer forintot jelent.Egy Hollandiából hazautazó 4 tagú család, akiknek a repülőjárata több mint 3 órát késett, 1000 euró kártérítést kapott. Mester Péter hangsúlyozta: mivel jogszabály írja elő a kártérítés mértékét, nem számít, hogy a repülőjegy valójában mennyibe került.
Már 14 éve lépett hatályba az Európai Unió 261/2004/EK rendelete a légiutasok jogairól, ennek ellenére sokan még mindig nem ismerik a jogaikat. Eszerint valamennyi európai országból induló vagy ide érkező utasnak lehetősége van kártérítést igényelni a repülőtársaságtól, ha járata több mint 3 órát késik, törölték, vagy az utazót érvényes beszállókártyával nem engedték felszállni a gépre. A kártérítés összege 250 euró minden 1500 km-nél rövidebb útra, 400 euró minden 1500-3500 km közötti útra, 600 euró minden 3500 km-nél hosszabb repülőútra. Ha alternatív járatot ajánlanak fel az utazónak, és az 1500 km-nél rövidebb út esetén legfeljebb 2 órával, a többinél pedig legfeljebb 3 órával érkezik később az eredeti időpontnál, akkor a kártérítés fele jár. Az Európai Unióban a pórul járt utasok mindössze 1-2 százaléka él a kárpótlási jogával.
Nem akarunk pereskedni
A tapasztalatok szerint, azok is sokszor falakba ütköznek, akik tisztában vannak a jogaikkal, és nehezen jutnak hozzá a jogos kártérítéshez. Emiatt alkotta meg a Posta Biztosító a Repülős kiegészítő biztosítást. Jogos kárigény esetén, minden szükséges dokumentum beérkezése után a biztosítottak kárát 10 munkanapon belül maradéktalanul kifizetik.Nem véletlen, hogy szaporodnak a kártérítés behajtásával foglalkozó cégek is. Ezek jellemzően 30 százalék körüli sikerdíjért dolgoznak, azonban kedvező kimenetelű ügyintézés esetén is csak azt ígérik, hogy várhatóan 6 hét és 1 év közötti időnek kell eltelnie, mire a károsult pénzhez jut. Ha pedig valakinek gyorsan kell a kártérítés, akkor az egyik társaság biztos kifizetésként 160, 260 és 400 euróval kevesebbet ad, mint amennyi a törvény szerint járna.
Ilyen mértékű jutalékok mellett eltörpül a személyenként 990 forintos kiegészítő biztosítás ára. Mint Mester Péter elmondta: a biztosítás keretében az utazó gyorsan a pénzéhez jut, levonás nélkül megkapja a teljes kártérítési összeget, amit a biztosító hajt be a légitársaságon.
Nézze meg karikatúránkat is!
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: Posta Biztosító, utasbiztosítás, repülős kiegészítő, PostaUtasŐr, Hello Utazó, fapados, kártérítés
Kapcsolódó anyagok
- 2023.02.07 - Ismét versenyhatósági célkeresztben a Wizz Air
- 2022.10.28 - Átverhetnek a repülőjegy vásárlásakor
- 2022.07.27 - Jó hír az utazóknak: nem drágult a biztosítás
- 2022.07.11 - Berobbant az utazási kedv, de fel kell készülni a bajra is
- 2021.07.07 - Az utasbiztosítás díjának felét is visszakaphatod
- 2020.08.05 - Utasbiztosítás: a pénz fele kártyára visszajár
- 2020.07.21 - Így lesz biztonságos az itthoni nyaralás
- 2020.06.12 - Így fizet gyorsabban a biztosító
- 2020.05.26 - Idén itthon nyaralunk, de erre is köthetünk biztosítást
- 2020.03.02 - Koronavírus: így fizet az utasbiztosítás
- 2020.01.14 - Készül az újabb jogszabály az utazók jogairól
- 2019.11.06 - Nyugdíjra gyűjtene? Kár lenne tovább halogatni!
- 2019.10.08 - Ide utaznak a legtöbben a magyar reptérről
- 2019.10.04 - Több ezer magyar nyaraló került nyáron kórházba
- 2019.08.13 - Az utazók felének volt már gondja külföldön
- 2019.07.31 - Fizet a pórul járt utasoknak a WizzAir
- 2019.06.19 - Most felezheted az utasbiztosítás díját
- 2019.06.07 - Már öreg autókra is köthetünk biztosítást, ha nyaralni indulunk
- 2019.05.28 - Mutatjuk az év utasbiztosítóit
- 2019.03.06 - Berágott a kormányhivatal, megbüntette a WizzAirt
- 2019.02.28 - Családon belüli kárt nem térít a biztosító
- 2019.01.29 - Új kedvezményeket kapnak a WizzAir hitelkártyások
- 2018.11.30 - Kiderült, kik kötnek nyugdíjbiztosítást
- 2018.09.17 - Törölték a légi járatot? A teljes jegyár visszajár
- 2018.08.15 - Megérkezett az új magyar app, amivel olcsóbb utasbiztosítást köthetünk
- 2018.07.13 - Itthon nyaralna? Már erre is van utasbiztosítás!
- 2018.07.04 - Tizenöt éve ugyanannyit fizet az állami tanulóbiztosítás
- 2017.09.26 - Itt az új bringás biztosítás a fiataloknak
- 2017.07.19 - Nyaralni megy? Utasbiztosítással elkerülheti a csődöt
- 2017.06.22 - Ez már a jövő lakásbiztosítása?
- 2017.01.20 - Ezért jó, ha van utasbiztosítása
- 2016.11.17 - Könnyen kaphatnak több száz eurót a pórul járt utasok
- 2016.09.08 - Késett a repülője? Százezreket kaphat visszamenőleg is
További kapcsolódó anyagok