Több netezés változatlan áron

2017. március 7. Egyre jobban megéri a mobilnet – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hírközlési szektor 2016-os teljesítményét vizsgáló elemzéséből. A részleteket áttekintve azért nem ennyire jó a helyzet.

A megelőző évekhez képest a mobilszolgáltatók több adattartalmat nyújtanak a díjcsomagba foglalt forgalom, opciók vagy akciók keretében, akár változatlan árért is – állapította meg az MTI tudósítása szerint a hatóság. Az NMHH összegzéséből viszont az derül ki, hogy a legjelentősebb változtatások többségét egyetlen szolgáltató, a Vodafone vitte végbe. A 2016-ban bevezetett 71 telefon- és internet-díjcsomag háromnegyede vodás, több szolgáltatást pedig elsőként vezetett be a vállalat.
A hatóság kiemelte, hogy a Magyar Telekom 30 napnál hosszabb ideig tartó adatopció-szolgáltatást vezetett be.
A Telenor a mobilhangajánlatainak összetételét alakította át, a Magyar Telekom pedig új internetcsomagokat dobott piacra, és régi mobiltelefon-csomagokat vont ki az értékesítésből. Az Invitel vezetékes telefon- és internetkínálatának palettáját rendezte át, a UPC viszont nem változtatott szolgáltatási portfólióján.

A statisztika nem igazolja az árcsökkenést


Az NMHH vizsgálata szerint tavaly - az egységes Eurotarifáról a Szabályozott Európai Roamingtarifára történő áttérés eredményeként - az előfizethető mobiltelefon-díjcsomagok döntő többségénél csökkentek a roamingpercdíjak. Az áresés azonban mégsem hatott jelentősen az ágazati árszínvonalra, mivel a hazai telefonálási szerkezetben csekély a roaming részaránya. Kártyás előfizetésnél havonta csupán egy, havidíjas csomaghasználatnál öt perc az átlag.

A roamingdíj-csökkenésen kívül két vezetékes szolgáltató változtatott telefonos tarifáin. Az Invitel egyetlen díjcsomagjának különböző feltételű havidíjait módosította, a UPC pedig két tarifacsomagjának havi előfizetési díját csökkentette. A többi szolgáltatás - mobiltelefon, internet - listaára nem változott.

A Központi Statisztikai Hivatal adataira alapozva a hatóság elemzésében felidézte, hogy tavaly a hírközlési szektorban az árak csekély mértékben, 1,1 százalékkal nőttek. A növekedés elsősorban a mobilhang- és internetszolgáltatások 2015-ös átfogó áremeléseinek áthúzódó hatásából eredt, a tárgyévi piaci folyamatok minimális hatást gyakoroltak az árindexre. Mindeközben a nemzetgazdaság egészében - az előző két év árcsökkenése után - 2016-ban a fogyasztói árak 0,4 százalékkal emelkedtek.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok