Több mint 400 milliárdért vásároltunk külföldről

2019. június 4. Tavaly egy kutatás szerint az internetes kereskedelem összértéke már meghaladta az 1000 milliárd forintot. Minden második vásárló külföldről rendel.

Négy év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a belföldi e-kiskereskedelmi forgalom az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2018-as e-kiskereskedelmi elemzése szerint, amit az MTI ismertetett. Mint leírták: több mint 5000 e-kiskereskedő internetes értékesítése szerint a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7 százalékot, ami 13 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Már minden második online vásárló külföldről is rendel - 3,1 millióan -, és tavaly az eNET becslése alapján bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el a magyar internetezők külföldi webáruházakban, piactereken. A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke kétszámjegyű növekedéssel így haladta meg az 1000 milliárd forintot 2018-ban.

Az eNet adatai szerint míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, 2018-ban elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111 ezer forintról 124 ezerre nőtt. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák élén továbbra is a számítástechnikai eszközök állnak, ezt követik fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati - sportruházati termékek. A dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek állnak.

Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok