Nem mindegy, milyen utasbiztosítási csomagot választunk
2019 nyarán több mint 25 ezren utazás, nyaralás során felmerülő egészségügyi probléma miatt hívták az Europ Assistance Magyarország segélyvonalát – mondta Kalmár László, a társaság Magyarországért is felelős régiós vezetője tegnapi sajtótájékoztatóján. Az esetek 80-85 százaléka úgynevezett „könnyű eset” volt, amelyet járóbetegellátás keretében orvosolni lehetett. A leggyakrabban Görögországban, illetve Törökországban és Horvátországban szorultak orvosi segítségre a nyaralók.
A nyári időszakban előfordult esetek 15-20 százaléka volt súlyosabb egészségügyi probléma, amikor a betegnek legalább egy éjszakát kórházban kellett töltenie. Minden évben előfordulnak igen súlyos, azonnali kórházi ellátást vagy műtétet igénylő esetek is.
Ugyancsak a közelmúltban érkezett segélyhívás az egyik thaiföldi szigetről, egy 4 éves kislány szüleitől. A kislányt hányásos-hasmenéses tünetekkel, súlyosan kiszáradt állapotban kellett átszállítani a közeli pukheti kórházba, ahol azonban a kislány súlyos állapota miatt nem tudták megfelelően ellátni. Ekkor az asszisztencia szolgáltató orvosi javaslatra úgy döntött, hogy mentőrepülőt küld a gyerekért, és mielőbb Bangkokba szállíttatja. Ott azonnal az intenzív osztályra került, és csak további 5 hét kórházi kezelés után térhetett vissza szüleivel Magyarországra.
A cég működésének eddigi 20 évében közel 1,1 millió esetben sietett ügyfelei segítségére. Csaknem 44 százalékban, 460 ezer esetben valamely utazással, egészségügyi problémával kapcsolatban szorultak segítségre az ügyfelek, 29 százalékban - 305 ezer esetben - a háztartásokban előforduló meghibásodás miatt riasztották az asszisztencia szolgáltatót. Az összes segélyhívás 27 százaléka, 284 ezer eset mögött valamely gépjárművel kapcsolatos elakadás, műszaki meghibásodás állt.
A növekvő esetszám jól mutatja, hogy egyre nagyobb az igény az asszisztencia szolgáltatásokra. 2018-ban az év minden napján átlagosan több mint 530 esetben kértek tőlünk segítséget – jelentette ki Kalmár László.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: Europ Assistance Magyarország, utasbiztosítás, asszisztencia, egészség, betegség, gépjármű, autós asszisztencia
Több ezer magyar nyaraló került nyáron kórházba
2019. október 4. Az Europ Assistance Magyarország idén nyáron az egy évvel korábbihoz képest 26 százalékkal több, közel 78 ezer kárt rendezett. Az elmúlt 20 évben a cég összesen 1,1 millió esetben segített bajba jutott ügyfelein – adta hírül a társaság. Tavaly az év minden napján átlagosan több mint 530 esetben kértek tőlük segítséget.2019 nyarán több mint 25 ezren utazás, nyaralás során felmerülő egészségügyi probléma miatt hívták az Europ Assistance Magyarország segélyvonalát – mondta Kalmár László, a társaság Magyarországért is felelős régiós vezetője tegnapi sajtótájékoztatóján. Az esetek 80-85 százaléka úgynevezett „könnyű eset” volt, amelyet járóbetegellátás keretében orvosolni lehetett. A leggyakrabban Görögországban, illetve Törökországban és Horvátországban szorultak orvosi segítségre a nyaralók.
A nyári időszakban előfordult esetek 15-20 százaléka volt súlyosabb egészségügyi probléma, amikor a betegnek legalább egy éjszakát kórházban kellett töltenie. Minden évben előfordulnak igen súlyos, azonnali kórházi ellátást vagy műtétet igénylő esetek is.
Infarktus a tengeren
A közelmúltban a Vörös-tengeren hajózó ügyféltől érkezett segélyhívás. A gyors orvosi konzultáció a tünetek alapján infarktust valószínűsített, miközben a sétahajó a legközelebbi kikötőtől 7-8 órányi távolságra haladt. Az asszisztencia szolgáltatónak sikerült az egyiptomi hadsereg egyik gyors egységét a betegért küldenie, akire a sikeres partot érés után még további szárazföldi szállítás várt, mire elérték a hurghadai kórházat. Ott a betegen azonnal el tudták végezni a szükséges CT- és MRI-vizsgálatokat, és megkapta a szükséges kezelést.Ugyancsak a közelmúltban érkezett segélyhívás az egyik thaiföldi szigetről, egy 4 éves kislány szüleitől. A kislányt hányásos-hasmenéses tünetekkel, súlyosan kiszáradt állapotban kellett átszállítani a közeli pukheti kórházba, ahol azonban a kislány súlyos állapota miatt nem tudták megfelelően ellátni. Ekkor az asszisztencia szolgáltató orvosi javaslatra úgy döntött, hogy mentőrepülőt küld a gyerekért, és mielőbb Bangkokba szállíttatja. Ott azonnal az intenzív osztályra került, és csak további 5 hét kórházi kezelés után térhetett vissza szüleivel Magyarországra.
Tízmilliós kezelések
Mindkét eset szerencsésen végződött, a betegek maradandó egészségkárosodás nélkül megúszták a veszélyes kalandot. A vörös-tengeri eset megoldása 5 millió, a Thaiföldön megbetegedett kislány szállítása és kórházi ellátása 40 millió forintba került. Nem lehet eléggé hangsúlyozni – különösen Európán kívüli úti cél esetében –, hogy figyeljünk arra is, milyen egészségügyi ellátásra szóló limittel kötjük meg a biztosítást – hangsúlyozta Kalmár László.Egyre több az autós segélyhívás
Idén nyáron gépjármű-meghibásodás miatt az egy évvel korábbihoz képest közel 21 százalékkal többen, csaknem 17 ezren kértek segítséget az Europ Assistance Magyarországtól. Az autós segélyhívások leggyakrabban Horvátországból, Ausztriából és Romániából érkeztek, de magas volt a hazai utakon felmerült műszaki probléma miatti segélykérés is.A cég működésének eddigi 20 évében közel 1,1 millió esetben sietett ügyfelei segítségére. Csaknem 44 százalékban, 460 ezer esetben valamely utazással, egészségügyi problémával kapcsolatban szorultak segítségre az ügyfelek, 29 százalékban - 305 ezer esetben - a háztartásokban előforduló meghibásodás miatt riasztották az asszisztencia szolgáltatót. Az összes segélyhívás 27 százaléka, 284 ezer eset mögött valamely gépjárművel kapcsolatos elakadás, műszaki meghibásodás állt.
A növekvő esetszám jól mutatja, hogy egyre nagyobb az igény az asszisztencia szolgáltatásokra. 2018-ban az év minden napján átlagosan több mint 530 esetben kértek tőlünk segítséget – jelentette ki Kalmár László.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: Europ Assistance Magyarország, utasbiztosítás, asszisztencia, egészség, betegség, gépjármű, autós asszisztencia
Kapcsolódó anyagok
- 2020.07.21 - Így lesz biztonságos az itthoni nyaralás
- 2020.05.26 - Idén itthon nyaralunk, de erre is köthetünk biztosítást
- 2020.03.02 - Koronavírus: így fizet az utasbiztosítás
- 2019.08.13 - Az utazók felének volt már gondja külföldön
- 2019.07.05 - Ezek a bajok fenyegetik a nyaralókat
- 2019.06.19 - Most felezheted az utasbiztosítás díját
- 2019.06.07 - Már öreg autókra is köthetünk biztosítást, ha nyaralni indulunk
- 2019.05.28 - Mutatjuk az év utasbiztosítóit
- 2019.02.18 - Többszázezres kártalanítás a repülős utakra
- 2019.02.04 - Hatezer autós akadt el télen az utakon
- 2019.01.18 - Jóval drágább a síbiztosítás
- 2018.12.18 - Nem csak a téli utak, a biztosítások is szárnyalnak
- 2018.12.14 - A síelésre indulóknak erre kell figyelniük
- 2018.11.27 - Lakásbiztosítás: ezért hívunk segítséget
- 2018.08.15 - Megérkezett az új magyar app, amivel olcsóbb utasbiztosítást köthetünk
- 2018.07.13 - Itthon nyaralna? Már erre is van utasbiztosítás!
- 2018.04.19 - Mostantól ilyen könnyen hasonlíthatjuk össze az utasbiztosításokat
További kapcsolódó anyagok