Lejárt a visszautasítási határidő, de nem kell izgulni

Telenor: csomagváltásokat hozott a díjemelés

2015. július 15. A július 1-jei díjemelést múlt szerdáig utasíthatták vissza a telenorosok, de ez a folyamat tulajdonképpen még a mai napig sem zárult le – tudta meg az Azénpénzem. A mobilcég most (gyaníthatóan nem függetlenül a kialakult helyzettől) elsőként lehetővé teszi, hogy a kétéves hűségidő vége előtt lecserélhessék okostelefonjukat az ügyfelei.

Jókora kavarodás alakult ki a Telenor és a hírközlési hatóság (NMHH) megállapodását követően. Mint korábban írtuk, őrjöngő előfizetők, zsúfolt ügyfélszolgálat, elérhetetlen elektronikus csatornák jellemezték a helyzetet. A mobilcég végül hangsúlyozta, hogy telefonos ügyfélszolgálaton, Facebookon, de akár írásban is jelezhetik az érintettek: nem fogadják el a díjemelést. Többen aggódva jelezték portálunknak, hogy ezt megtették, de azóta „se kép, se hang”. A határidő pedig közben biztosan lejárt. A július 1-jei díjemelést. múlt szerdáig utasíthatták vissza a Telenor ügyfelei – mondták el érdeklődésünkre a társaságnál. Hozzátették azonban, hogy ez a folyamat tulajdonképpen még a mai napig sem zárult le. Nincs tehát okuk aggodalomra azoknak, akik telefonon vagy írásban jelezték, hogy nem fogadják el a drágulást, őket ugyanis folyamatosan hívják vissza a cég munkatársai.

A történet azonban több tanulságtól sem mentes. Részben a társaságnak is tanulnia kellett, hogy a mobilozók az átlagos magyarnál tudatosabbak. Az ügyfeleknek is akad azonban megfontolandó dolog. A Telenornál ugyanis arról is beszéltek portálunknak, hogy az ügyfélszolgálatot felkeresők többsége végül tarifacsomagot váltott. Kiderült ugyanis, hogy megváltozott szokásaiknak régebbi csomagjuk már nem megfelelő. Nem egyszer fordult így elő, hogy a telefonálás végül még annál is olcsóbbá vált, mintha a díjemelést visszautasították volna. A mobilcsomagokat sem árt időnként (például a bankszámlákhoz, lakásbiztosításhoz hasonlóan) felülvizsgálni.Másrészt persze úgy is nézhetjük, hogy a Telenor végül sokakkal sikeresen "lenyelette" a díjemelést.

A Telenor tájékoztatása szerint egy jó állapotú, nem karcos 12 hónapos Samsung Galaxy S4 mini okostelefon beszámítása után például a Samsung Galaxy A3 készülék két éves hűséggel, MyTariff L tarifa esetén már 916 forintért elvihető.

Beszámíttatható a régebbi mobil


Azt gondoljuk, mindettől nem függetlenül állt most elő a Telenor azzal, hogy a hazai szolgáltatók közül elsőként bevezeti a készülékcsere lehetőségét ügyfelei számára akkor is, ha még nem járt le hűségidejük. A Készülékcsere bármikor programmal a hűségidő alatti készülékváltás lehetősége valamennyi lakossági számlás ügyfél számára elérhető (azt azért látni kell, hogy a feltöltőkártyások ebben – csakúgy, mint a díjemelés visszautasítása terén voltak – határozottan hátrányosabb helyzetűek).

Csodák persze a számlásoknál sincsenek. A vállalat a hűségszerződésből hátralévő hónapok száma, illetve a hűségszerződésben szereplő tarifacsomag alapján állapítja meg a készülékcsere költségét. Minél kevesebb hónap van hátra a hűségszerződésből, és persze minél magasabb a havidíj, annál kedvezőbb áron lehet új mobilra váltani. A lehetőség azonban kétségtelenül jó, a mi környezetünkben is többen akadtak, akik szabályosan számolták a napokat (hónapokat), mikor cserélhetik le végre kedvezően készüléküket.

Jelentősen csökkentheti a készülékcsere költségét egy előfizető azzal, ha működőképes készülékét beszámíttatja. A meglévő okostelefon (ez a lehetőség kizárólag ilyen készülékekre vonatkozik, és azokra is csak akkor, ha a Telenornál vették,) értékét a típusától és állapotától függően az üzletben határozzák meg. A MyTelenor felületre történő bejelentkezés után lehet tájékozódni arról, hogy meglévő mobil beszámítható-e. A meglévő telefon típusának és állapotának megadása után az ügyfelek tájékoztató árajánlatot kaphatnak. Amennyiben nincs beszámítandó készülék, a készülékcsere akár online is kezdeményezhető, az új okostelefont pedig futár szállítja ki díjmentesen.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok