Szoláriumozott? Lehet, hogy visszajár, amit befizetett
2020. október 20. Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown hálózat, hogy azok egészségesek – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hatóság egyebek mellett arra kötelezte a franchise lánc üzemeltetőjét, hogy a problémás időszakban első bérletüket vásárlók pénzét térítse vissza.A GVH tavaly indított vizsgálatot a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft.-vel szemben, mert üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy náluk egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A tudományos álláspont szerint ugyanakkor a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja a bőr öregedését.
A hatóság most lezárult vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”. Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal – különösen az influenza elleni védekezéssel –összefüggésben tett reklámüzenetek.
A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést, és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól. A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek. Ezek keretében visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban (2018 márciusa és 2019 márciusa között) vásárolta első bérletét a szolárium-hálózatban.
A cég emellett vállalta, hogy ismertető kampányt indít a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A vállalkozásnak belső vállalati megfelelési programot is be kell vezetnie és franchise partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések elkerülésében.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: GVH, megtévesztés, szolárium, influenza, egészség, visszafizetés
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.13 - Megtévesztő volt a fogászati szolgáltató reklámja?
- 2021.02.02 - Megtiltotta a GVH a BrightWhite fogfehérítő reklámozását
- 2020.12.10 - A Spar új lehetőséget ad a helyi kistermelőknek
- 2020.11.13 - A Kúria is bűnösnek találta az Auchant
- 2020.09.22 - Átalakítja online felületeit a Szallas.hu
- 2020.09.21 - Az egész országban házhoz jön a Tesco
- 2020.08.17 - Gigabírságot szabtak ki az átverős társkeresőre
- 2020.08.05 - Szerelmi jóslatokkal foglalkozik a GVH
- 2020.07.23 - Ötvenmilliós bírságot ért a Marslakócskák reklámja
- 2019.07.15 - Bőrkímélő a szoli? Aligha!
További kapcsolódó anyagok