Összefoglaltuk az új elvárásokat
Az MNB két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be sikeresen a fogyasztóbarát minősítési rendszert (ma már tízből hat új lakáshitel ilyen), amit most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra – jelentették be ma. A minősítés elnyerésére jövő év január 10-től pályázhatnak a védjegyet használni kívánó biztosítók. Az első fogyasztóbarát biztosítási termékek ennek nyomán leghamarabb 2020. I. negyedévétől válhatnak elérhetővé. A tájékozódást tavasztól jegybanki online összehasonlító weboldal is támogatja majd.
A biztosítónak az MNB elvárása alapján úgy kell kialakítania a díjstruktúrát – beleértve a kedvezmények rendszerét is –, hogy a már szerződött ügyfelek nem kerülhetnek kedvezőtlenebb helyzetbe az új szerződést kötő ügyfeleknél. A társaságok a szerződési feltételeik között alkalmazhatnak feltételhez kötött kedvezményeket, de a kedvezmény megvonása kizárólag a feltétel nem teljesítésének idejére történhet.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: biztosítás, lakásbiztosítás, biztosítók, MNB, fogyasztóbarát
Szinte hihetetlen,tisztességesebb lakásbiztosítások jöhetnek!
2019. november 20. A következő év első negyedévében jelenhetnek meg az első fogyasztóbarát lakásbiztosítási termékek. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által erre kialakított rendszerben szigorú követelményeket szabtak meg, a biztosítók ajánlatait (úgy mint a lakáshiteleket) össze lehet majd hasonlítani.Az MNB két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be sikeresen a fogyasztóbarát minősítési rendszert (ma már tízből hat új lakáshitel ilyen), amit most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra – jelentették be ma. A minősítés elnyerésére jövő év január 10-től pályázhatnak a védjegyet használni kívánó biztosítók. Az első fogyasztóbarát biztosítási termékek ennek nyomán leghamarabb 2020. I. negyedévétől válhatnak elérhetővé. A tájékozódást tavasztól jegybanki online összehasonlító weboldal is támogatja majd.
Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) | ||
---|---|---|
Kategória | Előírás | Megjegyzés |
Alapcsomag | Tartalmaznia kell a szokásos 15, de több eddig csak kiegészítőként elérhető kockázat fedezését is | Vízkár (elfolyt víz is), betöréses lopás, rongálás, üvegtörés elleni védelem is van benne |
Kiegészítők | Sztenderdizáltak | Nem lehet együttkötési kényszer |
Szabadon kínálhatók | Az ügyfél nem kötelezhető több kiegészítő fedezet együttes választására csomagajánlatok formájában | |
Díjak | Elvárás, hogy alacsonyabbak legyenek a kárhányad 50%-nál | Ez az arány jelenleg 39% (ha 100 egységet befizet valaki, a közösség 39-et lát, az összes többi elmegy a költségekre és a profitra) |
Kárbejentés | A biztosítónak 2 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel | Nem az ügyfélnek kell kergetnie a társaságot |
Kizárás | Más piaci termékekhez képest minimális lehet a kizárás | Most nagyon sokszor nem fizetnek az „apróbetüs" részekre hivatkozva |
Kárrendezés | Kifizetés a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül | Az elhúzódó ügyintézésnek igyekeznek gátat vetni |
Felmondás | Bármelyik negyedévben 30 napos felmondási idővel | Jelenleg csak évente fordulókor lehet változtatni |
Régebbi termékeknél | A nem MFO lakásbiztosítási szerződésekről MFO-ra a szerződés fordulónapja előtt lehet majd váltani | |
Forrás: Azénpénzem.hu összeállítás az MNB pályázati feltételei alapján |
A fenti táblázatban foglaltuk össze azokat a jellemzőket, amelyeknek az új termékeknek meg kell felelniük. Mint látszik, szigorú követelményeket szabott meg a jegybank az új minősített otthonbiztosításoknál a kárrendezés, az ügyféltájékoztatás, a díjmódosítás terén, meghatározta az alapbiztosítási szolgáltatások minimum sztenderd jellemzőit, s javaslatot tett kiegészítő biztosítási szolgáltatási körre is. Az ügyfelek a biztosítóval teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a tájékoztatások kérésétől, a nyilatkozatok kárrendezési dokumentumok beadásán át egészen a szerződés felmondásáig vagy módosításáig.
A biztosítók nem alkalmazhatnak önrészt, sőt megjelenhetnek az új értékre vállalt biztosítások is.
A minősítési rendszer bevezetése az MNB szerint élénkítheti a versenyt a lakásbiztosítások piacán, növelheti az ügyfél-mobilitást és erősítheti a digitalizációt is. A termék elsődleges célja – hangsúlyozták a jegybanki közleményben – , hogy az ügyfelek a pénzükért magas színvonalú szolgáltatást kapjanak. Ezt a díj és a szolgáltatás egyensúlyával, a biztosítási összeg meghatározása során az értékelvűséggel, a konstrukció érthetőségével (a szerződéskötéstől a kárrendezésig), a kárrendezés élethelyzethez igazodó és gyors folyamatával, s a családbarát, zöld és digitális szempontok fókuszba helyezésével biztosítják.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: biztosítás, lakásbiztosítás, biztosítók, MNB, fogyasztóbarát
Kapcsolódó anyagok
- 2021.02.26 - Újabb fogyasztóbarát otthonbiztosítások indulhatnak
- 2021.02.19 - A Groupama is elindulhat a fogyasztóbarát otthonbiztosítással
- 2021.01.06 - Földrengés: már 500 milliónál tart a kár Magyarországon
- 2020.11.18 - Indulhat a második fogyasztóbarát otthonbiztosítás
- 2020.08.01 - Már eddig is sok pénzt tomboltak el a nyári viharok
- 2020.03.05 - Itt az első fogyasztóbarát lakásbiztosítás
- 2020.02.19 - Az Union adhatja az első fogyasztóbarát lakásbiztosítást
- 2020.02.10 - Viharkár: tízezer bejelentés érkezett
- 2020.01.15 - Nem lát gondot a kgfb-nél a MABISZ
- 2019.12.12 - A GVH engedélyezte a Netrisk és a Biztosítás.hu egyesülését
- 2019.12.09 - Egyszerűsíti a kárrendezést az Allianz
- 2019.09.11 - Viharkár: százezer bejelentés érkezett
- 2019.09.05 - Nagyot nőtt a lakásbiztosítások évfordulós átkötése
- 2019.03.13 - Alkuszok: ne egy perc alatt döntsünk a legnagyobb vagyonunkról!
- 2019.01.02 - Túl drágák a lakásbiztosítások
- 2018.05.29 - Jött, látott és győzött a fix kamatozású lakáshitel
- 2018.02.22 - Hoppá! Nem mindenkinek jár a fogyasztóbarát lakáshitel
További kapcsolódó anyagok