OTP: kösd be az öved a neten is!
2019. július 29.
Magyarországon ma már 10-ből 9-en rendszeresen vásárolnak az interneten, azonban csak 24 százalékuk fizet online bankkártyával. Az EU irányelvének megfelelően szeptembertől jelentősen nő az ilyen fizetések biztonsága. Az OTP Mobil emellett edukációs kampányt is indít, amellyel a biztonsági szabályok betartására hívja fel a figyelmet.
Magyarországon ma már 10-ből 9-en rendszeresen rendelnek az interneten – derül ki az OTP megbízásából készített felmérésből. Nem meglepő módon, a 40 év alatti, nagyobb városokban élők vásárolnak a leggyakrabban így, de a 60 év felettiek egynegyede is legalább havonta egyszer helyez árut virtuális kosárba.
Az internetes vásárlás többnyire azonban nem online fizetéssel zárul. A magyarok 56 százaléka az utánvétes fizetést, ezen belül is a készpénzes utánvétet választja a felkínált lehetőségek közül. A megkérdezettek 24 százaléka fizet online bankkártyával. A korszerű fizetési módot kedvelők leginkább az egyszerű és gyors tranzakció miatt egyenlítik ki a számlát szívesebben az interneten. Örülnek annak is, hogy átvételkor nem kell a fizetéssel bajlódni, és a futár megérkezéséig nem kell készenlétben tartaniuk a megfelelő összeget. Sok helyen forintosítható előnnyel is jár az online tranzakció, egyes kereskedők ugyanis többletköltséget számítanak fel utánvét esetén.
Legnagyobb arányban a 18-29 éves korosztály fizet online, mégis ők a legkevésbé elővigyázatosak, ha kártyaadataik védelméről van szó. Saját bevallásuk szerint mindössze 18 százalékuk szokott odafigyelni a biztonsági intézkedésekre, míg az idősebbek több mint 40 százaléka teszi meg a szükséges lépéseket. Az online kártyás fizetést választók 90 százaléka tudja, hogy az online fizetési oldalakon nem kell megadni a PIN kódot. 76 százalékuk kerüli, hogy a kereskedői weboldal elmentse a kártyaadataikat.
Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján 2019. szeptember 14-től biztosítani kell az erős ügyfél-hitelesítést az online fizetési műveletek során. Ez azt jelenti, hogy a határidőt követően az ügyfelek csak akkor vásárolhatnak bankkártyájukkal online, ha beállították az internetes biztonsági kód szolgáltatást. Ennek lényege, hogy az Európai Unión belül a kártyaadatokon túl a vásárlások során egy SMS-ben kapott, véletlenszerűen generált, egyszeri biztonsági kódot is meg kell adni a fizetés jóváhagyásához, ha az adott kereskedő is támogatja a szolgáltatást.
Az OTP ügyfelei az OTP SmartBankon, az internetbankon vagy személyesen, az OTP Bank fiókjaiban aktíválhatják ezt a szolgáltatást (további információk és részletes útmutatás a beállításokhoz ezen az oldalon található). A biztonság a virtuális limit beállításával növelhető, amivel az ügyfél megadhatja, hogy naponta mekkora összeget fordíthat online vásárlásra. Korlátozható a külföldi használat, így megszabható, hogy hol használható a bankkártya: csak Magyarországon, csak Magyarországon és Európában vagy az egész világon. Ez a korlátozás természetesen csak azokra a tranzakciókra vonatkozik, amelyeknél a kártya vagy a kártyaadatokat tartalmazó eszköz (például mobiltelefon) fizikailag is jelen van.
A kampány részét képezi egy videósorozat is, amelyben a cég képviselői mellett külső szakértők fogják bemutatni az online fizetés valós kockázatait és ezek megoldási lehetőségeit. Megmutatják azokat a biztonsági megoldásokat, amelyek a szolgáltatásokba beépülve segítik a felhasználókat. Emellett olyan szakszavak jelentéseit is tisztázzák, amelyeket a mindennapi közbeszédben is használunk, de jelentésükkel talán még sincs mindenki egészen tisztában. Ilyen többek között az adathalászat, a VPN vagy éppen az adattárolás. Szó lesz arról is, hogy miért és milyen információk cserélnek gazdát egy-egy vásárlási tranzakció során. Mindemellett az OTP Mobil kutatást is végez, amelyben felméri, hogy a lakosságnak milyen félelmei vannak a fizetési megoldásokkal kapcsolatban, illetve mennyire felkészültek a biztonsági lehetőségekből.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: online, internet, vásárlás, fizetés, készpénz, biztonság, OTP
Szeptembertől nagyot változik az online fizetés
Fontos tudni a leselkedő veszélyeket
Fotó: Etrends.hu
Fotó: Etrends.hu
Magyarországon ma már 10-ből 9-en rendszeresen rendelnek az interneten – derül ki az OTP megbízásából készített felmérésből. Nem meglepő módon, a 40 év alatti, nagyobb városokban élők vásárolnak a leggyakrabban így, de a 60 év felettiek egynegyede is legalább havonta egyszer helyez árut virtuális kosárba.
Az internetes vásárlás többnyire azonban nem online fizetéssel zárul. A magyarok 56 százaléka az utánvétes fizetést, ezen belül is a készpénzes utánvétet választja a felkínált lehetőségek közül. A megkérdezettek 24 százaléka fizet online bankkártyával. A korszerű fizetési módot kedvelők leginkább az egyszerű és gyors tranzakció miatt egyenlítik ki a számlát szívesebben az interneten. Örülnek annak is, hogy átvételkor nem kell a fizetéssel bajlódni, és a futár megérkezéséig nem kell készenlétben tartaniuk a megfelelő összeget. Sok helyen forintosítható előnnyel is jár az online tranzakció, egyes kereskedők ugyanis többletköltséget számítanak fel utánvét esetén.
Nagyon sokan nem figyelnek a biztonságra
Legnagyobb arányban a 18-29 éves korosztály fizet online, mégis ők a legkevésbé elővigyázatosak, ha kártyaadataik védelméről van szó. Saját bevallásuk szerint mindössze 18 százalékuk szokott odafigyelni a biztonsági intézkedésekre, míg az idősebbek több mint 40 százaléka teszi meg a szükséges lépéseket. Az online kártyás fizetést választók 90 százaléka tudja, hogy az online fizetési oldalakon nem kell megadni a PIN kódot. 76 százalékuk kerüli, hogy a kereskedői weboldal elmentse a kártyaadataikat.
Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján 2019. szeptember 14-től biztosítani kell az erős ügyfél-hitelesítést az online fizetési műveletek során. Ez azt jelenti, hogy a határidőt követően az ügyfelek csak akkor vásárolhatnak bankkártyájukkal online, ha beállították az internetes biztonsági kód szolgáltatást. Ennek lényege, hogy az Európai Unión belül a kártyaadatokon túl a vásárlások során egy SMS-ben kapott, véletlenszerűen generált, egyszeri biztonsági kódot is meg kell adni a fizetés jóváhagyásához, ha az adott kereskedő is támogatja a szolgáltatást.
Ismeretterjesztő kampányt indít a bank
Az OTP ügyfelei az OTP SmartBankon, az internetbankon vagy személyesen, az OTP Bank fiókjaiban aktíválhatják ezt a szolgáltatást (további információk és részletes útmutatás a beállításokhoz ezen az oldalon található). A biztonság a virtuális limit beállításával növelhető, amivel az ügyfél megadhatja, hogy naponta mekkora összeget fordíthat online vásárlásra. Korlátozható a külföldi használat, így megszabható, hogy hol használható a bankkártya: csak Magyarországon, csak Magyarországon és Európában vagy az egész világon. Ez a korlátozás természetesen csak azokra a tranzakciókra vonatkozik, amelyeknél a kártya vagy a kártyaadatokat tartalmazó eszköz (például mobiltelefon) fizikailag is jelen van.
Az edukációs kampány során elkészült anyagok elérhetőek lesznek az etrends.hu honlapon, illetve az OTP Mobil közösségi csatornáin, ahol további hasznos információkat is megosztanak a kampány időszaka alatt.
Az OTP Mobil edukációs kampányt is indít, hogy felhívja a figyelmet az elektronikus fizetési módokban rejlő lehetőségekre, illetve bemutassa biztonságos használatukat, „Kösd be az öved az online térben is!” szlogennel. Ahhoz ugyanis, hogy valóban biztonságban lehessünk, ismernünk és használnunk kell az esetleges, ránk leselkedő veszélyeket és az ezek kivédésére szolgáló megoldásokat. Az online vásárlás és mobilfizetés biztonságáért tennünk kell – ahogy autóvezetésnél is csak akkor nyújt védelmet a biztonsági öv, ha bekapcsoljuk.A kampány részét képezi egy videósorozat is, amelyben a cég képviselői mellett külső szakértők fogják bemutatni az online fizetés valós kockázatait és ezek megoldási lehetőségeit. Megmutatják azokat a biztonsági megoldásokat, amelyek a szolgáltatásokba beépülve segítik a felhasználókat. Emellett olyan szakszavak jelentéseit is tisztázzák, amelyeket a mindennapi közbeszédben is használunk, de jelentésükkel talán még sincs mindenki egészen tisztában. Ilyen többek között az adathalászat, a VPN vagy éppen az adattárolás. Szó lesz arról is, hogy miért és milyen információk cserélnek gazdát egy-egy vásárlási tranzakció során. Mindemellett az OTP Mobil kutatást is végez, amelyben felméri, hogy a lakosságnak milyen félelmei vannak a fizetési megoldásokkal kapcsolatban, illetve mennyire felkészültek a biztonsági lehetőségekből.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: online, internet, vásárlás, fizetés, készpénz, biztonság, OTP
Kapcsolódó anyagok
- 2019.11.19 - Otthonról is intézhető a lakáshitel az OTP Banknál
- 2019.09.11 - Elhalasztotta az MNB az online kártyás fizetések szigorítását
- 2019.09.10 - Egymásnak adnak tanácsot a vásárlók
- 2019.08.28 - Megrendszabályozzák az online közvetítőket
- 2019.08.23 - Ezekkel a trükkökkel spórolhat a nyaraláson
- 2019.08.05 - Tárt karokkal várja a gyakornokokat az OTP Bank
- 2019.08.04 - Webáruházak: a statisztika tréfája a nagy növekedés
- 2019.08.02 - Újra belendült a magyarok költekezése
- 2019.07.25 - Online rendel? Tovább emeli a szállítás díját a Tesco
- 2019.07.09 - Az összes webáruházi szerződésben találtak hibát
- 2019.06.21 - Már 10 millió internet előfizetés van
- 2019.06.17 - Egyre többet és többért vásárolunk bankkártyával
- 2019.06.04 - Több mint 400 milliárdért vásároltunk külföldről
- 2019.05.21 - Megérkezett Magyarországra az Apple Pay az OTP-seknek
- 2019.05.21 - Online ennivaló: két és félszeres árkülönbség is akad
- 2019.02.21 - Mobillal fosztogatják a bankszámlákat
További kapcsolódó anyagok