Már kifutóban a vasárnapi zárvatartás hatása
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik felméréséből. A hagyományosan gyengébb első negyedév után a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el a kereskedők. Az online kereskedelem szereplői 2015 második negyedévét a korábbinál jobbnak értékelték. A növekedés részben a gyengébb első negyedév utáni jelentős forgalombővülésnek, de a hagyományos boltok kötelező vasárnapi zárva tartásának hatásának is tulajdonítható.
A harmadik negyedévre az egy évvel korábbival csaknem megegyező optimizmussal tekintenek a boltok. Az erős harmadik negyedévvel kapcsolatos várakozások immár általánosnak mondhatóak, hiszen a nyár vége és az ősz eleje több szektor számára is az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett. Az, hogy a várakozások megfelelnek az egy évvel ezelőttivel, azt mutatja, hogy már nem számítanak a vasárnapi boltzár további forgalomnövelő hatására. Bár a magyar gazdaság állapotáról kismértékben javult a boltok véleménye, a következő időszakban továbbra is stagnálást várnak.
A webáruházak számára a vásárlókért folytatott verseny sokkal kiélezettebb, mint a hagyományos kiskereskedelemben – állítja a felmérés. A webáruházak számára az egyik legfontosabb marketingeszközt még mindig az árösszehasonlító oldalak jelentik, hiszen a legtöbb online vásárló felkeresi ezeket az oldalakat. Emellett a legelterjedtebb eszköz a keresőoptimalizálás, de népszerűek a hírlevelek, a fizetett online hirdetések, valamint a közösségi profilok is. Ezeken a felületeken futtatott fizetett hirdetések alkalmazása is elterjedt, de ennek súlya már kevésbé meghatározó.
Az online boltok alkalomadtán az olyan hagyományos marketingeszközöket is használják, mint az utcai plakát, akciós újság vagy a szórólap, azonban ezek alkalmazás jóval költségesebb és kevésbé mérhető, így jellemzően csak a legnagyobb kereskedők élnek vele. A hírlevelek ma már inkább tájékoztató, mintsem ténylegesen vásárlásra ösztönző eszközök. A közösségi oldalak üzemeltetése pedig az ügyfélszolgálati célok mellett, elsősorban a vásárlómegtartás legfőbb eszköze.
Tíz online bolt közül hat tart fenn olyan közösségi profilt, melyet aktívan használ is. A legnépszerűbb oldal a Facebook, a második a Google+, amit a Twitter és Youtube követ. A Facebook profillal rendelkező webáruházak aktív felhasználói az oldalnak. Átlagosan naponta kétszer tesznek közzé az oldalon különféle tartalmakat. Ezek a postok jellemzően tájékoztatnak az aktuális kedvezményekről, termékekről, valamint új kínálatról szóló információkat is tartalmaznak.
Szerző: LG
Címkék: kereskedelem, online, vásárlás, GKI Digital, Árukereső, vasárnapi zárvatartás
Száguld a netes vásárlás
2015. szeptember 1. Az idei év első felében tovább bővült az online kiskereskedelem piaca. A webáruházak közötti verseny sokkal kiélezettebb, mint a hagyományos kiskereskedelemben működőké, állapítja meg a GKI Digital és az Árukereső közös felmérése.2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik felméréséből. A hagyományosan gyengébb első negyedév után a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el a kereskedők. Az online kereskedelem szereplői 2015 második negyedévét a korábbinál jobbnak értékelték. A növekedés részben a gyengébb első negyedév utáni jelentős forgalombővülésnek, de a hagyományos boltok kötelező vasárnapi zárva tartásának hatásának is tulajdonítható.
A harmadik negyedévre az egy évvel korábbival csaknem megegyező optimizmussal tekintenek a boltok. Az erős harmadik negyedévvel kapcsolatos várakozások immár általánosnak mondhatóak, hiszen a nyár vége és az ősz eleje több szektor számára is az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett. Az, hogy a várakozások megfelelnek az egy évvel ezelőttivel, azt mutatja, hogy már nem számítanak a vasárnapi boltzár további forgalomnövelő hatására. Bár a magyar gazdaság állapotáról kismértékben javult a boltok véleménye, a következő időszakban továbbra is stagnálást várnak.
Élesebb a verseny, mint a hagyományos kereskedelemben
A webáruházak számára a vásárlókért folytatott verseny sokkal kiélezettebb, mint a hagyományos kiskereskedelemben – állítja a felmérés. A webáruházak számára az egyik legfontosabb marketingeszközt még mindig az árösszehasonlító oldalak jelentik, hiszen a legtöbb online vásárló felkeresi ezeket az oldalakat. Emellett a legelterjedtebb eszköz a keresőoptimalizálás, de népszerűek a hírlevelek, a fizetett online hirdetések, valamint a közösségi profilok is. Ezeken a felületeken futtatott fizetett hirdetések alkalmazása is elterjedt, de ennek súlya már kevésbé meghatározó.
Az online boltok alkalomadtán az olyan hagyományos marketingeszközöket is használják, mint az utcai plakát, akciós újság vagy a szórólap, azonban ezek alkalmazás jóval költségesebb és kevésbé mérhető, így jellemzően csak a legnagyobb kereskedők élnek vele. A hírlevelek ma már inkább tájékoztató, mintsem ténylegesen vásárlásra ösztönző eszközök. A közösségi oldalak üzemeltetése pedig az ügyfélszolgálati célok mellett, elsősorban a vásárlómegtartás legfőbb eszköze.
Tíz online bolt közül hat tart fenn olyan közösségi profilt, melyet aktívan használ is. A legnépszerűbb oldal a Facebook, a második a Google+, amit a Twitter és Youtube követ. A Facebook profillal rendelkező webáruházak aktív felhasználói az oldalnak. Átlagosan naponta kétszer tesznek közzé az oldalon különféle tartalmakat. Ezek a postok jellemzően tájékoztatnak az aktuális kedvezményekről, termékekről, valamint új kínálatról szóló információkat is tartalmaznak.
Szerző: LG
Címkék: kereskedelem, online, vásárlás, GKI Digital, Árukereső, vasárnapi zárvatartás
Kapcsolódó anyagok
- 2019.09.10 - Egymásnak adnak tanácsot a vásárlók
- 2017.05.25 - Befellegzett az ingyenes szállításnak?
- 2016.09.01 - Még többet vásárolunk online
- 2016.08.08 - Tényleg annyira elhúzott a bérekben az Aldi?
- 2016.07.25 - A bankok elismerték, hamis névvel is terhelik a kártyát
- 2016.05.26 - Netes vásárlás: gombamód szaporodnak az átvételi pontok
- 2016.04.16 - Újra itt a vásárnap!
- 2016.04.15 - Az Auchan kinyit most vasárnap
- 2016.03.08 - Egy számítógép sincs biztonságban!
- 2016.02.12 - Valentin napi kiskáté a szerelmes vásárlóknak
- 2015.12.27 - Így szabadulhat a rossz ajándéktól
- 2015.12.24 - Ünnep: volt jobb, de sokkal rosszabb is
- 2015.12.15 - A szaloncukrot is az állam drágítja
- 2015.12.13 - Karácsony: időpontokkal vigyázni!
- 2015.11.20 - Forintos akciók jönnek a Vaterán
- 2015.11.19 - Jön a nagy leárazások és akciók napja
- 2015.11.14 - Külföldről csomag? Ezekre érdemes figyelni!
- 2015.11.09 - Önrész nélkül kamatmentesen
- 2015.11.07 - Keserű szájízzel záruló netes akciók
- 2015.10.31 - Megjöttek a netes szuperakciók
- 2015.10.20 - Különleges módszerrel támadnak a csalók
- 2015.08.12 - Milliárdokat kártyáznak el a Balatonnál
- 2015.08.01 - Több száz mutáció támadhatja a netbankolókat
- 2015.07.08 - Itt a webáruházak toplistája
- 2015.07.05 - Egyre több derül ki a vasárnapi zárvatartásról
- 2015.06.22 - Nézd meg, milyen a pénzügyi személyiséged!
- 2015.05.10 - Kiderült, ezt hozta a vasárnapi zárva tartás
- 2015.05.06 - Szabályozzák az online biztosítási alkuszokat
- 2014.12.07 - Átverés lehet az online szuperakció
További kapcsolódó anyagok