Sokan fizetnének a hangjukkal, de nem mernek

2018. június 5. A világon egyre jobban terjed a párbeszédalapú vásárlás, amikor a felhasználó a hangjával vagy chat-felület segítéségével fizet. Ugyanakkor sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt – derül ki egy friss kutatásból.

A párbeszédalapú vásárlás során a felhasználó hangjával vagy egy chat-felület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszédalapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható – áll a Mastercard és a Future Agenda szervezet közös kutatásában.

Az Európai Unióban minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg - vagy hangasszisztens segítségével (21 százalék vásárolt, 16 százalék fizetett, 7 százalék banki szolgáltatást használt). Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban.

Az OC&C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt - az összes internetes költés 3 százalékát.

Ugyanakkor a kutatás arra is rámutatott, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés – áll a Mastercard közleményében.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok