Sok ügyfél járt pórul az MKB-nál, de ők nem kapnak vissza pénzt
Fotó: Leéb Ádám
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában megállapította, hogy az MKB megsértette – többek között – a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a pénzforgalmi számla megnyitására, a fizetési művelet hibás teljesítéséért fennálló felelősségi szabályra, fizetési megbízás átvételére, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírásra vonatkozó rendelkezéseket. A számlaváltási eljárásról szóló tájékoztatása sem volt teljes körű.
A határozatból (nem a közleményből, abban erről egyetlen szót sem ejtettek) kiderült, hogy a bank jogellenesen pénzt kért a kártyaletiltásért. A kisebb cégek és a lakossági ügyfelek körében is. Emellett a kártyás visszaélések esetén sem az előírt módon járt el. Tulajdonképpen feltételezte, hogy a kártyabirtokos hibázott. Az ügyfeleknek ebből anyagi kára keletkezhetett, de arról a jegybank nem rendelkezett, hogy az érintettek visszakapják a pénzüket.
A szabályszegést beépítették a rendszerükbe
Az MNB a bankot összesen huszonnégymillió forint összegű bírsággal sújtotta. A hatóság az MKB terhére értékelte, hogy a bank az előírásokat huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten szegte meg. Mindez ráadásul az ügyfelek széles körét érintette, emellett a nem haladéktalanul jóváírt fizetési műveletek jelentős értéket, illetve a teljes sokaságon belüli magas arányt képviseltek.
A határozatból úgy tűnik, hogy az MKB annyira ragaszkodhat számlásaihoz, hogy váltás esetén elutasítja a fizetési számla megszüntetését. November 15-ig – többek között – az ilyen októberben (tehát a következő hónapban kezdeményezett) ügyletekről kell rendkívüli adatszolgáltatás keretében az MNB-nek beszámolnia.
Az MNB közleményében ezúttal is hangsúlyozta, hogy pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek.
Szerző: LG
Címkék: MNB, bírság, MKB, pénzforgalom, bankkártya, kártyatiltás, számlamegszüntetés, jóváírás
Kapcsolódó anyagok
- 2019.05.31 - Nyolc hónapot csúszik az azonnali fizetés bevezetése
- 2019.05.14 - Nem működhet tovább az Access Alapkezelő, az MNB feljelentést tett
- 2018.10.02 - A magyar kormány nem akar erősebb Európai Bankhatóságot
- 2018.10.02 - Rosszul számolták a hiteldíjat
- 2018.09.25 - Adathalászok támadják az MKB ügyfeleit
- 2018.09.24 - Ismét megbírságolta az MNB a Centrál takarékot
- 2018.09.21 - Megint illegális betétgyűjtőre csapott le az MNB
- 2018.09.18 - Művészekkel terveztetik a bankkártyákat
- 2018.09.12 - Kamu volt az akár 22 százalékos éves hozam
- 2018.07.12 - MKB-ügyfél? Ellenőrizze számláit!
- 2018.07.10 - Mégsem akkora siker a digitális átállás az MKB-nál
- 2018.03.27 - Feljelentést tesz az MKB
- 2018.01.29 - Ellopott bankkártya? Most már tényleg minden más
- 2018.01.09 - Hamarabb szabadulhatsz a banktól
- 2017.07.06 - MKB pénztártagok: erre érdemes figyelni!
- 2017.06.28 - Júliustól már az Aegonhoz kerülnek a régi MKB-sok
- 2017.06.03 - Felcsúti bankjátékok több porondon
- 2017.03.21 - Hátraléka van az MKB-nál? Az idén élesbe fordulhat minden
- 2016.10.20 - Mégis kiderülhetnek részletek az MKB vevőiről?
További kapcsolódó anyagok