Szeretik az ügyfelek az okostelefonos bankolást
2014. április 1.
Már az első napokban több száz tranzakciót végeztek az Erste ügyfelei a bank új MobilePay alkalmazásával. A legszívesebben csekket fizetnek be, mobilszámra küldenek pénzt, és parkolást egyenlítenek ki az okostelefonnal. A Magyarországon elsőként elindított komplex mobilfizetési szolgáltatást több bank is követné.
Sikeresen indította komplex mobilfizetési szolgáltatását az Erste Bank – derül ki az első adatokból. Már az első napokban több száz tranzakciót végeztek az ügyfelek, és számuk folyamatosan növekszik. A MobilePayen keresztül fizetett parkolás átlagos összege 400-500 forint között mozog, míg az átlagos csekkbefizetés 8-9000 forint körül alakul. A három legnépszerűbb tranzakció a csekkbefizetés, a pénzküldés és a parkolás.
Az alkalmazást az Erste banknál bank- vagy hitelkártyával rendelkező ügyfelek vehetik igénybe. (Ez lehet Visa és Mastercard is.) A március 3-án Magyarországon elsőként startolt szolgáltatással ötféle pénzügyi tranzakció indítható. Újdonság a mobiltelefonos csekkbefizetés. A postai sorbanállás – vagy átutalás – helyett okostelefonnal is ki lehet egyenlíteni a sárga és a fehér csekkeket. A tranzakciónál fontos, hogy a csekk legalább részben gépi kitöltésű legyen. Míg a szolgáltatók jellemzően előre kitöltött csekket küldenek, megszokott, hogy például az iskolai menzacsekk esetén az összeget kézzel töltik ki. Az okostelefon kamerája beolvassa a csekket, és ha szükséges, a hiányzó adatokat kézzel fel lehet vinni.
Kuriózum még, hogy ezzel az alkalmazással az Erste ügyfelei pénzt küldhetnek azoknak, akiknek mobilszáma az okostelefon kontaktlistájában szerepel. Ráadásul a pénz fogadójának nem kell Erste-ügyfélnek lennie. Az újdonságok mellett a megszokott mobiltelefonos fizetések is elérhetőek; parkolást fizethetnek az ügyfelek, autópálya-matricát vehetnek, mindkét esetben tetszőleges rendszámra, és a mobiltelefon-egyenlegüket is feltölthetik vele. Az új szolgáltatás fejlesztését Európa egyik vezető mobilfizetési megoldásokat szállító szolgáltatója, a magyar tulajdonú Cellum-csoport végezte.
A bank saját felmérése szerint minden ötödik okostelefon-tulajdonos rendszeresen tölt le különböző alkalmazásokat, és közel minden második felhasználó letölti a számára érdekes appokat. Az is kiderül a bank kutatásából, hogy a felhasználók több mint fele az egyszerűséget, a kényelmet és a gyorsaságot értékeli a legtöbbre egy mobilfizetési alkalmazás használatakor.
A kényelem és az egyszerűség miatt az elektronikus bankolási lehetőségek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Erste Banknál. A bank ügyfelei 2013-ban összesen 6 840 000 tranzakciót indítottak a NetBankon keresztül, ami havonta átlagosan 570 000 tranzakciót jelent. Éppen ezért a bank az év végére több tízezer MobilePay felhasználóra számít.
Pénzt telefonszámra?
Ha Erste ügyfél a pénz kedvezményezettje, és rendelkezik MobilePay alkalmazással, az alkalmazáson belül kap értesítést a pénz érkezéséről. Lehetősége van arra, hogy megadja, melyik – az alkalmazásba regisztrált – bankkártyára, vagy tetszőleges bankszámlaszámra szeretné megkapni. (Ez bármelyik hazai banknál vezetett számla lehet.) Ezután mPIN-kódja (mobiltelefonra szóló PIN kód) megadásával érvényesítheti a tranzakciót.
Ha nem Erste ügyfél a fogadó, vagy nem rendelkezik MobilePay alkalmazással, sms-t kap, hogy pénzt kívánnak neki küldeni. Megkapja a weboldal linkjét, és egy tranzakciós kódot, amivel a weboldalon megadhatja a számlaszámot, amire a pénzt küldhetik. A tranzakciós kódok három napig érvényesek.
Ha a pénz kedvezményezettje határidőn belül megadja a szükséges adatokat, a küldő félnél megjelenik az értesítés, hogy a kedvezményezett fogadja a pénzt. Ekkor a használni kívánt kártya kiválasztásával és az mPIN megadásával indíthatja a pénzküldést.
Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzemfacebook oldalát.
Annak érdekében pedig, hogy ne maradjon le az érdekesebb írásokról, iratkozzon fel hírlevelünkre!
Címkék: Erste Bank, MobilePay, mobilfizetés, OTPay, fizetés okostelefonnal, Cellum
Robbanthat a mobilpénz
Sikeresen indította komplex mobilfizetési szolgáltatását az Erste Bank – derül ki az első adatokból. Már az első napokban több száz tranzakciót végeztek az ügyfelek, és számuk folyamatosan növekszik. A MobilePayen keresztül fizetett parkolás átlagos összege 400-500 forint között mozog, míg az átlagos csekkbefizetés 8-9000 forint körül alakul. A három legnépszerűbb tranzakció a csekkbefizetés, a pénzküldés és a parkolás.
Az alkalmazást az Erste banknál bank- vagy hitelkártyával rendelkező ügyfelek vehetik igénybe. (Ez lehet Visa és Mastercard is.) A március 3-án Magyarországon elsőként startolt szolgáltatással ötféle pénzügyi tranzakció indítható. Újdonság a mobiltelefonos csekkbefizetés. A postai sorbanállás – vagy átutalás – helyett okostelefonnal is ki lehet egyenlíteni a sárga és a fehér csekkeket. A tranzakciónál fontos, hogy a csekk legalább részben gépi kitöltésű legyen. Míg a szolgáltatók jellemzően előre kitöltött csekket küldenek, megszokott, hogy például az iskolai menzacsekk esetén az összeget kézzel töltik ki. Az okostelefon kamerája beolvassa a csekket, és ha szükséges, a hiányzó adatokat kézzel fel lehet vinni.
A kényelem a fontos
Kuriózum még, hogy ezzel az alkalmazással az Erste ügyfelei pénzt küldhetnek azoknak, akiknek mobilszáma az okostelefon kontaktlistájában szerepel. Ráadásul a pénz fogadójának nem kell Erste-ügyfélnek lennie. Az újdonságok mellett a megszokott mobiltelefonos fizetések is elérhetőek; parkolást fizethetnek az ügyfelek, autópálya-matricát vehetnek, mindkét esetben tetszőleges rendszámra, és a mobiltelefon-egyenlegüket is feltölthetik vele. Az új szolgáltatás fejlesztését Európa egyik vezető mobilfizetési megoldásokat szállító szolgáltatója, a magyar tulajdonú Cellum-csoport végezte.
A bank saját felmérése szerint minden ötödik okostelefon-tulajdonos rendszeresen tölt le különböző alkalmazásokat, és közel minden második felhasználó letölti a számára érdekes appokat. Az is kiderül a bank kutatásából, hogy a felhasználók több mint fele az egyszerűséget, a kényelmet és a gyorsaságot értékeli a legtöbbre egy mobilfizetési alkalmazás használatakor.
A kényelem és az egyszerűség miatt az elektronikus bankolási lehetőségek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Erste Banknál. A bank ügyfelei 2013-ban összesen 6 840 000 tranzakciót indítottak a NetBankon keresztül, ami havonta átlagosan 570 000 tranzakciót jelent. Éppen ezért a bank az év végére több tízezer MobilePay felhasználóra számít.
Mások is robbantanának
Az OTP Bank is bejelentette, hogy elindítja (még nem indult el) az OTPay szolgáltatását, ami megkönnyíti a bankkártyák internetes használatát. Ezt szintén a Cellum fejlesztette. A tervek szerint nem csak OTP-s, hanem más bankok ügyfelei is igénybe vehetik majd a szolgáltatást, azonban csak Mastercard vagy Maestro kártyával. Úgy tűnik, hogy az okostelefonra telepíthető új alkalmazásban rejlő lehetőségeket más bankok is szeretnék nyújtani. Találtunk olyan banki honlapot, ahol az ügyfelek e-mail címükkel feliratkozhatnak, ha értesítést szeretnének kapni az indulásról. A bank egyelőre még teszteli a szolgáltatást, de már hirdeti, hogy az ügyfelek majd mobilszámra küldhetnek pénzt.Pénzt telefonszámra?
Ha Erste ügyfél a pénz kedvezményezettje, és rendelkezik MobilePay alkalmazással, az alkalmazáson belül kap értesítést a pénz érkezéséről. Lehetősége van arra, hogy megadja, melyik – az alkalmazásba regisztrált – bankkártyára, vagy tetszőleges bankszámlaszámra szeretné megkapni. (Ez bármelyik hazai banknál vezetett számla lehet.) Ezután mPIN-kódja (mobiltelefonra szóló PIN kód) megadásával érvényesítheti a tranzakciót.
Ha nem Erste ügyfél a fogadó, vagy nem rendelkezik MobilePay alkalmazással, sms-t kap, hogy pénzt kívánnak neki küldeni. Megkapja a weboldal linkjét, és egy tranzakciós kódot, amivel a weboldalon megadhatja a számlaszámot, amire a pénzt küldhetik. A tranzakciós kódok három napig érvényesek.
Ha a pénz kedvezményezettje határidőn belül megadja a szükséges adatokat, a küldő félnél megjelenik az értesítés, hogy a kedvezményezett fogadja a pénzt. Ekkor a használni kívánt kártya kiválasztásával és az mPIN megadásával indíthatja a pénzküldést.
Ha ezt hasznosnak találta, lájkolja és kövesse az azénpénzemfacebook oldalát.
Annak érdekében pedig, hogy ne maradjon le az érdekesebb írásokról, iratkozzon fel hírlevelünkre!
Címkék: Erste Bank, MobilePay, mobilfizetés, OTPay, fizetés okostelefonnal, Cellum
Kapcsolódó anyagok
- 2016.05.05 - Szombat éjjel nem működik a mobilfizetés
- 2016.04.12 - Fesztiválozol? Óvatosan a készpénzmentes fizetéssel!
- 2016.02.10 - Itt a megoldás a kisvállalkozásoknak: új mobil bankkártya-elfogadó szolgáltatás indul
- 2016.01.27 - Világhódításra indul a Sziget fesztiválkártyája
- 2014.12.09 - Megvan az év mobilalkalmazása
- 2014.09.10 - Csalódást is keltett az Apple Pay
- 2014.08.11 - Mobillal fizetnél? Ez még odébb van
- 2014.07.02 - FRISSÍTETT! Tízmillióra bírságolták a Telenort
- 2014.05.08 - Megérkezett már a mobilkártya is
- 2014.04.08 - Imádjuk az érintést
- 2014.04.01 - Erste: terjed az elektronikus bankolás
- 2014.03.06 - Itt a bizonyíték a maradásra: mindenhol erősít az Erste
- 2014.03.04 - Már utalhat és csekket is fizethet mobillal
További kapcsolódó anyagok