Megérte panaszkodniuk az ügyfeleknek

Rendszerhiba volt az MKB-nál

2020. június 16. Hétmilliós bírságot kapott az MKB a Magyar Nemzeti Banktől (MNB), mert nem biztosította ügyfeleinek az előírt havi ingyenes készpénzfelvételt. A rendszertechnikai hibák miatt közel 1,5 ezer ügyfél járt így pórul.

Az MNB 7 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MKB Bankra, mert az nem biztosította számlavezető ügyfelei számára, hogy belföldi bankjegykiadó automatából (ATM) havonta két alkalommal – összesen – legfeljebb 150 ezer forintnyi készpénzt díj- és költségmentesen vehessenek fel, ahogy azt a pénzforgalmi törvény előírja.

A felügyeleti hatósághoz erről több fogyasztói bejelentés érkezett, ezért hivatalból fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott az MKB-nál, amelynek során a 2018. július 5-től 2019. február 28-ig terjedő időszakot tekintette át. A jegybanki vizsgálat feltárta, hogy a pénzintézetnél rendszertechnikai hibák merültek fel. A bank emiatt nem tudta biztosítani az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét valamennyi, olyan lakossági ügyfele részére, aki előzőleg erről nyilatkozatot tett. Közel 1,5 ezer ügyfél járt így pórul.

Az MNB ma publikált határozatában felhívta az MKB Bankot arra, hogy mindenkor tartsa be a díj- és költségmentes készpénzfelvétel biztosítására vonatkozó jogszabályi rendelkezést. Kötelezte továbbá, hogy az érintett fogyasztók számára térítse vissza a készpénzfelvétel után jogsértő módon felszámított és a vizsgálat lezárásáig még vissza nem fizetett díjat, költséget. A bank már a vizsgálat megkezdése előtt két rendszertechnikai hibát kijavított és a többségnek visszafizette a költségeit. A fogyasztóknak okozott anyagi kár 90 százaléka így már hatósági kötelezés nélkül megtérült, amit a bírság nagyságának megállapításakor figyelembe is vettek.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok