Az idén is duplázásra számítanak a lakossági hitelezésben

Rekordprofitot ért el a Raiffeisen

Fotó: Azénpénzem
2018. március 23. Történetének eddigi legjobb eredményét érte el 2017-ben a Raiffeisen Bank – tudatta a hitelintézet. Az ügyfelek a korábbi évi kétszeresét vették fel személyi kölcsönként, a jelzáloghitelek növekedése 85 százalék felett volt, 2018-ra is hasonlót terveznek. Az idén erősítenek a digitális szolgáltatások terén.

A tavalyi évet 28,5 milliárd forintnyi adózás utáni eredménnyel zárta a Raiffeisen, ami a bank történetében idáig a legmagasabb profit – mondta el Zolnai György, a Raiffeisen Bank vezérigazgatója mai budapesti sajtótájékoztatóján. A vezérigazgató nem titkolta, hogy ez a nyereség aligha ismételhető meg a további években, hiszen mostanra a nem teljesítő hitelek szintje is rekordalacsonyra (8 százalékosra) esett. Az eredmény közel felét a céltartalékok felszabadítása adta.

Remekre sikeredtek a bank számai a lakossági hitelezésben. Az ügyfelek a korábbi évi kétszeresét vették fel 2017-ben személyi kölcsönként, a jelzáloghitelek növekedése 85 százalék felett volt. Az átlagosan felvett hitelösszeg is nőtt, a lakáshiteleké ez már meghaladta a 9 millió forintot, míg a személyi kölcsönöké közel 40 százalékos megugrás után megközelítette a 1,5 millió forintot. A lakossági hitelezés 2018-ban is erősen fókuszban lesz, idén duplázást tervez a Raiffeisen – jelezte Ralf Cymanek, a bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese.

Tarol a hosszabb távú kamatfixálás


Mint elhangzott, nagyon népszerűek a fix törlesztőrészletet kínáló konstrukciók. Az 5, illetve 10 évre fixált kamatozású hitelek aránya elérte a 83 százalékot. A folyósított lakáshitelek 37 százalékát teszik ki a minősített fogyasztóbarát lakáshitelek. A családi otthonteremtési kedvezmény (csok) igénylések 90 százaléka használt lakáshoz kapcsolódik. Az igénylők közel 80 százaléka meglévő gyermek után veszi igénybe a támogatást. A nagycsaládosok aránya egyelőre 5 százalék alatti.

A Raiffeisen a fejlesztéseket sem hanyagolja el. Kialakítottak egy új időpontfoglaló alkalmazást, amellyel a honlapon, a call centerben és a fiókban is tudnak időpontot foglalni az ügyfelek.  A következő időszakban a bank – mint elhangzott – jelentős erőforrásokat fordít a digitális szolgáltatások erősítésére, ennek eredménye várhatóan már az idén látható lesz. Az ügyfelek például megújult mobilalkalmazáson keresztül intézhetik napi pénzügyeiket. A digitális fejlesztések az RBI csoportba tartozó 14 országgal közösen folynak, részben fintech cégek bevonásával.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok