Ráült az ügyfelek pénzére az Erste Bank, bírság lett a vége

2021. július 14. Az Erste Bank - jogszabálysértő módon - nem biztosította folyamatosan, hogy a beérkező pénzt haladéktalanul jóváírják az ügyfelek számláján, és azonnali átutalást sem mindig tudtak indítani az ügyfelei. Az MNB ezért 15 millió forintra büntette a bankot.

Jogszabálysértő módon, nem jutottak azonnal a számlájukra utalt pénzükhöz az Erste Bank ügyfelei, és sokszor azonnali átutalási megbízást sem tudtak indítani – derült ki a Magyar Nemzet Bank mai közleményéből. Azt, hogy azonnali átutalási megbízást lehessen benyújtani  évente összesen több mint 24 óra karbantartási szünettel akadályozta a bank. Az MNB határozatában megállapította, hogy az Erste Bank megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényt és számos más rendeletet.

A jogsértésekre tekintettel az MNB tizenötmillió forintra bírságolta az Erste Bankot, és kötelezte, hogy a határozatában említett jogszabályoknak részben 2021. szeptember 30-ig, részben november 15-ig feleljen meg. Az MNB súlyosbító körülményként értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot esetenként huzamosan, a bank informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építve állt fenn. Ráadásul a fizetési műveletek jóváírásának késése széles körüket érintette.

Az MNB közleményében hangsúlyozta: a pénzforgalmi ellenőrzései során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. Éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést, és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzésekor.

Szerző: L.J.
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok