Ráült az ügyfelek pénzére a Takarékbank

2022. április 5. Nem írta jóvá haladéktalanul az ügyfele számlájára érkező pénzt a Takarékbank – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatából. Nem csak ezért kapott azonban a hitelintézet 23 millió forintos bírságot.

Hosszan sorolja az MNB, milyen szabályokat vétett a Takarékbank. A hitelintézet nem írta jóvá haladéktalanul az ügyfele számlájára érkező pénzt, nem biztosította az azonnali fizetési rendszer folyamatos elérhetőségét. Megsértették a díjkimutatásra vonatkozó szabályokat. (A bankoknak minden év január 31-ig kell áttekinthetően összesíteni a fizetési számlákhoz kapcsolódó előző évi tranzakcióik éves összesítését és azok díjait.)

A jegybanki tájékoztatás szerint a Takarékbank nem tartotta be az alapszámlához való hozzáférésről, az alapszámla jellemzőiről és díjazásáról szóló rendelkezéseket sem. Vétettek az erős ügyfél-hitelesítés és a biztonságos kommunikáció terén is. A hitelintézet a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra és a keretszerződés tartalmi követelményeire, a keretszerződés módosításának előzetes meghirdetésére vonatkozó szabályokat is megszegte.

A jogsértésekre tekintettel az MNB huszonhárommillió forint bírságot szabott ki, valamint arra kötelezte az akár kormányközelinek is nevezhető bankot, hogy 2022. július végére legyen már szíves megfelelni a jogszabályoknak. A jegybank a tájékoztatás szerint a hitelintézet terhére értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a szerződési feltételeket rögzítő dokumentumokba, belső eljárásrendjébe, illetve informatikai rendszerbe építetten állt fenn, egyes jogsértések pedig az adott típusú fizetési műveletek széles körét érintették.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok