Ráhajtott a GVH az autóhirdetések piacára

2021. december 14. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot folytat a Használtautó.hu és a Jófogás oldalak üzemeltetőjével szemben. Úgy vélik ugyanis, hogy az autókereskedők számára kialakított kedvezményrendszere és szolgáltatásai alkalmasak lehetnek a versenytársak kiszorítására.

A nemzeti versenyhatóság versenyfelügyeleti eljárást folytat a hazai gépjármű-hirdetési piac egyik legjelentősebb szereplőjével, a Használtautó.hu és a Jófogás weboldalakat üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft.-vel szemben, gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt. A cég ugyanis a gépjármű-kereskedőknek olyan kedvezmény- és szolgáltatásrendszert dolgozhatott ki, amely alkalmas lehet a versenytársak kiszorítására vagy piacra lépésük akadályozására a gépjármű-hirdetési platformok piacán. 

A GVH azt gondolja, hogy a kevesebb versenytárs jelenléte a fogyasztók számára is hátrányos lehet, mivel így a piac szereplői kevésbé érdekeltek alacsonyabb árak alkalmazásában, illetve a szolgáltatásaik fejlesztésében. 

A nemzeti versenyhatóság helyszíni kutatást is tartott a vállalkozás székhelyén, most pedig az eljárás részeként az autókereskedők online hirdetésekkel kapcsolatos tapasztalatait méri fel. A GVH így a napokban jelentős számú, gépjármű-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozást keres meg kérdőívével, hogy jobban megismerhesse a hirdetések feladása során figyelembe vett szempontokat. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam hat hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb hat hónappal meghosszabbítható.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok