Plusz pénzt hozhat a kártyaelfogadás

Fotó: OTP Bank
2023. december 20. A vásárlók egyre jobban ragaszkodnak az elektronikus fizetéshez, így kieső forgalmat is okozhat, ha a kereskedő nem fogad el bankkártyát. Az OTP Bank több lehetőséget is kínál azoknak, akik sikeresebbé tennék üzletüket.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai szerint a harmadik negyedévben a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal kül- és belföldön lebonyolított vásárlások száma az egy évvel korábbit 11 százalékkal haladta meg, míg az így kiadott pénz 18 százalékkal nőtt. Éves szinten a fizikai elfogadóhelyek száma 7 százalékkal 151 ezer fölé, az internetes elfogadóhelyeké 19 százalékkal emelkedett, átlépve a 48 ezres darabszámot. A többségében az érintéses fizetést is lehetővé tevő, POS-terminálok darabszáma szeptember 30-án néhány ezer eszköz híján elérte a negyedmilliót.
 
Nem csak a jegybanki statisztikák árulkodnak az elektronikus vásárlások növekvő népszerűségéről. Változnak a vásárlói igények, elvárások. A készpénzhelyettesítő megoldásokat használók több mint fele tudatosan kerüli azokat az üzleteket és szolgáltatókat, ahol csak készpénzzel lehet fizetni – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Az OTP Bank felméréséből kiderült: a karácsonyi vásárokba járó felnőttek 52 százaléka az elektronikus fizetést preferálja inkább. Ebben a körben a kényelmi, gyorsasági, valamint biztonsági szempontok mellett 65 százalék jelölte pozitívumként, hogy így nem kell készpénzt hordania magánál. Azok közül, akik a készpénzhasználatot jelölték leggyakrabban használt fizetési módnak, a legtöbben azért ezt választották, mert attól félnek, hogy nem tudnak mindenhol elektronikusan fizetni. Ez a karácsonyi vásárok esetében érthető is, hiszen a megkérdezettek mindössze három százaléka nyilatkozta azt, hogy szerinte mindenhol biztosítva van az elektronikus fizetés.

Hideg Noémi szerint az elektronikus fizetés biztosítása ma már nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez, ezt a kutatás is megerősítette. Ha a karácsonyi vásárokon valakinél nem volt elegendő készpénz, hogy kifizesse a választott terméket, leggyakrabban elállt a vásárlástól. Mások inkább kerestek egy bankkártyát elfogadó kereskedőt, ahol meg tudták venni ugyanazt az árut. Az érintettek mindössze hat százaléka jelezte, hajlandó akár készpénzt is felvenni, hogy megvásárolja a kiválasztott cikket. Az elektronikus fizetés biztosítása egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlók megtartásában.

Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A SimpleBusiness applikációt kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja az OTP Csoport. Magasabb árbevétel esetén a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet.

POS-terminál igénylése előtt érdemes több ajánlatot is összehasonlítani, fontos például megvizsgálni azt is, hogy az adott pénzintézet mekkora piaci részesedéssel rendelkezik kártyakibocsátóként, illetve elfogadóként. Ha ugyanis ugyanaz a bankkártya kibocsátó és az elfogadó bankja, a kereskedőnek nem kell kifizetnie bankközi díjat, ami jelentős megtakarítást jelenthet. Az OTP Bank Magyarország egyik legnagyobb bankkártya kibocsátója és elfogadója, részesedése a saját kibocsátású kártyák piacán 40 százalék körüli.
A reprezentatív felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 novemberében készítette 1103 fő részvételével.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok