Pénzt hozhat a Yetteltől érkező üzenet a régi ügyfeleknek

2022. augusztus 11. FRISSÍTETT Hiába küzdött a bíróság előtt a Yettel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elmarasztalása ellen az „ingyenmobil” előfizetési díjba épített ára miatt. A dolog vége, hogy az akkoriban szerződött közel 180 ezer ügyfélnek a társaság 1,3 milliárd forintot fizet ki.

A versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenorra, amiért 2016 és 2017 között 0 Ft-osként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot. 

Az új eljárásban a versenyhatóság közleménye szerint a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének, aki a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött. A számítások szerint közel 180 ezer előfizetőt a Yettel email-ben vagy sms-ben fogja értesíteni. 
A cikk megjelenését követően a Yettel jelezte: a kompenzáció azokra terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel. Mint hangsúlyozták: az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.
A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget. A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. 

A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a Versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok