Pénzt hozhat a Yetteltől érkező üzenet a régi ügyfeleknek
2022. augusztus 11. FRISSÍTETT Hiába küzdött a bíróság előtt a Yettel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elmarasztalása ellen az „ingyenmobil” előfizetési díjba épített ára miatt. A dolog vége, hogy az akkoriban szerződött közel 180 ezer ügyfélnek a társaság 1,3 milliárd forintot fizet ki.A versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenorra, amiért 2016 és 2017 között 0 Ft-osként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.
Az új eljárásban a versenyhatóság közleménye szerint a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének, aki a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött. A számítások szerint közel 180 ezer előfizetőt a Yettel email-ben vagy sms-ben fogja értesíteni.
A cikk megjelenését követően a Yettel jelezte: a kompenzáció azokra terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel. Mint hangsúlyozták: az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.
A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget. A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a Versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: mobil, traifacsomag, GVH, bírság, pénzvisszafizetés, Yettel
Kapcsolódó anyagok
- 2023.04.27 - Nagyot drágítottak a mobilszolgáltatók
- 2023.03.21 - Részvénycserével lett tulajdonos az állam a Yettelben
- 2023.02.28 - Lecsapott a versenyhivatal az egyik legnagyobb hazai üdítőgyártóra
- 2022.12.07 - Beperli a GVH-t az AIR7 brand tulajdonosa
- 2022.11.23 - Minden díját emeli a Vodafone
- 2022.09.14 - Levágják a netről az Elf Bar-webáruházakat
- 2022.09.02 - Már az okostelefonok is megérzik a válságot
- 2022.08.08 - Fellebbez a Ryanair a 300 millió forintos bírság ellen
- 2022.08.08 - 300 milliós bírságot kapott a Ryanair az adó áthárítása miatt
- 2022.05.25 - Pénzt kapnak vissza a CIB hitelkártyás ügyfelei
- 2022.04.29 - Felebírsággal úszták meg a végtörlesztés akadályozását a bankok
- 2021.12.10 - Már tizedszer tévesztette meg ügyfeleit a Telekom
- 2019.12.21 - Gigabírságot kapott a Vodafone után a Telenor is
További kapcsolódó anyagok