Ötödével lehet drágább az idei Black Friday
2021. november 19. Kevesebb kedvezmény és emelkedő árak jellemezhetik az idei feketepénteki online kínálatot – Árukereső.hu és a GKI Digital kutatása szerint. Most a legkeményebb feladat a szezont kiszolgálni tudó, megfelelő raktárkészlet biztosítása.Tavaly a magyar e-kereskedelem legerősebb hónapja volt a november, az online forgalom – köszönhetően a Black Friday akciók melletti kijárási tilalomnak és nyitvatartási korlátozásoknak – meghaladta a 118 milliárd forintot, ami mintegy 48 százalékkal múlta felül a járvány előtti utolsó novembert. Az egész év pedig az európai viszonylatban is kiemelkedő, 45 százalékos bővülést ért el.
Az Árukereső.hu és a GKI Digital várakozásai szerint azonban idén a korlátozottabb választék és a hagyományos bolti vásárlás erősödése miatt az online rendelések száma érdemben valószínűleg nem emelkedik a tavalyi – rekord magas – bázishoz képest. A forgalom viszont az áremelkedések miatt akár 20 százalékot is bővülhet, elérve ezzel a 140 milliárd forint feletti novemberi online költést.
Megvizsgálták a promóciók keretében nyújtandó árkedvezmények mértékét is: a 2021-es Black Friday akciók során átlagosan 17 százalékos kedvezménnyel készülnek az online kereskedők. A kutatás rávilágított arra is, hogy a visszafogott kedvezményszint mögött elsősorban a globális áruhiány és a drágulás húzódik. Ez kihat az akciózott termékek körére és mennyiségére is. Mint leírták: a legnagyobb kihívást idén a szezont kiszolgálni tudó, megfelelő raktárkészlet biztosítása jelenti.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: vásárlás, kiskereskedelem, akció, Black Friday, feketepéntek, Árukereső, GKI Digital