Ötödével esett vissza 2020-ban az új autók piaca

2021. január 4. Magyarországon tavaly az előző évinél ötödével kevesebb új személygépjárművet helyeztek forgalomba. Az elektromos autókra a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint sokan pályáztak ugyan, de nem minden nyertes veszi meg a járművet.

Magyarországon tavaly 128 031 új személygépjárművet helyeztek forgalomba, 19 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben – közölte az MTI-vel az 2020-ban forgalomba helyezett új gépjárművekről készített összefoglalójában az MGE. Mint tudatták, a forgalomba helyezést követő hat hónapon belül kivont gépkocsik aránya 25 százalékot tett ki.

A közleményben kiemelték, hogy az értékesítésben a benzines autók voltak túlsúlyban a dieselekkel szemben, ami - értékelésük szerint - a széndioxid-kibocsátás szempontjából nem jó, míg más káros anyagok szempontjából kedvezőbb. A tisztán elektromos és a plug-in hibrid autók piaci részaránya 2,5 százalék alatt maradt. Az MGE úgy látja, hogy az elektromos autókhoz biztosított állami támogatás egy nap alatt elfogyott, de az eladások egyelőre azt mutatják, hogy a gyors foglalás nem minden esetben jelent üzletkötést.

Az egyesület adatai szerint tavaly a használt autók behozatala némileg meghaladta az új autók eladását. A magyar személygépjármű park átlagos életkora a 2008. évi 10,5 évről mára 15 év közelébe öregedett, ami azt jelenti, hogy átlagosan EURO 4-es besorolású.

A motorpiac 2020-ban 5,2 százalékos növekedést mutatott, a trend, amely 2019-ben 30 százalékos darabszám-növekedést okozott, nem fordult meg. Némileg csökkent a 125 köbcentis robogók aránya, nőtt viszont a 125 köbcenti motorkerékpárok eladása és ezzel arányuk - közölte az MGE.

Szerző: Azénpénzem/MTI
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok