Őrület: több mint egymillió mobilt vennénk fél év alatt

2016. április 20. Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg. Havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.

A felmérés során kiderült, hogy az elektronikai eszköz vásárlását tervező magyarok ötöde a mobiltelefonját szeretné lecserélni a következő 6 hónapban, ami több mint 1,1 millió készüléket jelent.  A vásárlás előtt nem hagyják befolyásolni magukat, a válaszadók közel 80 százaléka önállóan tájékozódik és dönt az aktuális kedvencről. A férfiak és nők elsődleges döntéshozóként egyenlő arányban szerepelnek, másodlagos, befolyásoló szerepben viszont erőteljes női dominancia látható.

Ma már olyan nagy a verseny a mobiltelefonok piacán, hogy szinte havonta találkozhatunk a nagyobb gyártók egy-egy új termékével. A rohamosan fejlődő technikát sok felhasználó figyelemmel kíséri, magyarországi áruházainkban és a webshopban egyaránt tapasztaljuk a folyamatos érdeklődést a legújabb mobilok iránt. A vásárlási döntést főként az befolyásolja, hogy hányan fogják használni végül a megvásárolt terméket, mobiltelefont jellemzően maguknak választanak az emberek – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Az olyan közös használatban álló eszközök, mint a nagy háztartási gépek – hűtő, mosógép, tűzhely stb. – esetében már kevesen hoznak önállóan döntést, a több fős háztartásban élő 18-59 évesek közel 20 százaléka még a gyermekeivel is megvitatja, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen az új szerzemény. Legtöbbször a nők döntenek ebben a kérdésben, láthatóan a férfiakat ez nem mozgatja meg.

A felmérésről

A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság ezer fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.


Címkék:  , ,

Kapcsolódó anyagok