Őrület: több mint egymillió mobilt vennénk fél év alatt
2016. április 20. Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg. Havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.A felmérés során kiderült, hogy az elektronikai eszköz vásárlását tervező magyarok ötöde a mobiltelefonját szeretné lecserélni a következő 6 hónapban, ami több mint 1,1 millió készüléket jelent. A vásárlás előtt nem hagyják befolyásolni magukat, a válaszadók közel 80 százaléka önállóan tájékozódik és dönt az aktuális kedvencről. A férfiak és nők elsődleges döntéshozóként egyenlő arányban szerepelnek, másodlagos, befolyásoló szerepben viszont erőteljes női dominancia látható.
Ma már olyan nagy a verseny a mobiltelefonok piacán, hogy szinte havonta találkozhatunk a nagyobb gyártók egy-egy új termékével. A rohamosan fejlődő technikát sok felhasználó figyelemmel kíséri, magyarországi áruházainkban és a webshopban egyaránt tapasztaljuk a folyamatos érdeklődést a legújabb mobilok iránt. A vásárlási döntést főként az befolyásolja, hogy hányan fogják használni végül a megvásárolt terméket, mobiltelefont jellemzően maguknak választanak az emberek – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.
Az olyan közös használatban álló eszközök, mint a nagy háztartási gépek – hűtő, mosógép, tűzhely stb. – esetében már kevesen hoznak önállóan döntést, a több fős háztartásban élő 18-59 évesek közel 20 százaléka még a gyermekeivel is megvitatja, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen az új szerzemény. Legtöbbször a nők döntenek ebben a kérdésben, láthatóan a férfiakat ez nem mozgatja meg.
A felmérésről
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság ezer fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Címkék: mobil, mobiltelefon, Media Markt
Kapcsolódó anyagok
- 2016.10.20 - Összebútorozott a Media Markt és a Tesco
- 2016.10.03 - Vodafone: itt a 19 forintos percdíj a feltöltőkártyásoknak
- 2016.06.06 - Újabb csörte a taxisháborúban
- 2016.04.02 - Vodafone: nincs többé roaming díj az EU-ban
- 2016.04.01 - Megszűnik a Tesco Mobile, átveszi a Vodafone
- 2016.02.10 - Itt a megoldás a kisvállalkozásoknak: új mobil bankkártya-elfogadó szolgáltatás indul
- 2015.10.14 - Mobilon is tervezhetők a pénzügyek
- 2015.09.24 - Vigyázat, itt az újabb telefonos csalás!
- 2015.08.13 - Vesszük az okostelefont, mint a cukrot
- 2015.07.21 - Új digitális fizetési lehetőség érkezett
- 2015.02.19 - Itt a jövő: hamarosan a szerelőnek is kártyával fizethet
- 2014.12.09 - Megvan az év mobilalkalmazása
- 2014.06.06 - Itt a focivébés tévédömping
További kapcsolódó anyagok