Százmilliók várnak még gazdájukra
2011. november 19.
A magánnyugdíj- pénztárakból (mnyp.) az állami rendszerbe visszalépett tagoknak november 30-áig van lehetőségük arra, hogy a nekik járó reálhozamról rendelkezzenek. Amennyiben ezt nem teszik, pénzük a tb-kasszát gyarapítja. Százmilliók kavarognak még a rendszerben – tudta meg az azenpenzem.hu a pénztáraktól.
Az OTP Mnyp. által első körben kifizetett reálhozam és tagdíjkiegészítés összegének kevesebb mint három százaléka, mintegy 17 ezer tétel érkezett vissza megszűnt bankszámla vagy ismeretlen címzett miatt. Ezeknek majdnem a felét sikeresen újrautalták, illetve postai úton továbbították, de közel kilencezren így is elérhetetlennek bizonyultak. A kassza most az utólag beérkezett, módosított tagi nyilatkozatok és írásos rendelkezések feldolgozása mellett telefonon is próbálja a kapcsolatot felvenni azon volt tagjaival, akikkel ez eddig nem volt lehetséges.
Számításaink szerint egyébként (a legnagyobb magyar bank pénztára erről nem tájékoztatta portálunkat) az át nem vett pénz összege meghaladhatja a 600 millió forintot. Amennyiben a többi nagy pénztárnál (Aegon, Allianz, ING) is hasonlóak az arányok, még az átlagnál alacsonyabb egy főre jutó reálhozam alapján is legalább 1,2 milliárd forintról mondanak le a volt magánpénztári tagok.
A Generalinál 850 ügyfél nem vette át a reálhozam és tagdíjkiegészítés összegét, mintegy 9 millió forint értékben. Mint Lengyel Márk, a pénztári üzletág vezetője hangsúlyozta: mindent megtesznek annak érdekében, hogy volt tagjaik hozzájussanak a nekik járó kifizetésekhez. Kiemelte azt is, hogy a reálhozamot át nem vett ügyfelek aránya a teljes tagság mindössze egy százalékát, az át nem vett pénz pedig az egész pénztári vagyon 0,02 százalékát teszi ki.
A Budapesthez a visszalépetteknek járó küldemények valamivel több mint négy százaléka érkezett vissza. Mint a pénztárnál hangsúlyozták: ezekben az esetekben jellemzően azért volt sikertelen a kézbesítés, mert a pénztártagok nem frissítették a lakcímadatokat. Végül minden ötödiknél sikerült azonosítani a címzettet. Így a tagok bejelentése alapján újraelküldték a pénzt.Kalkulációink szerint azonban mintegy tízmillió forint itt is lóg még a levegőben.
Nyugdíjpénztári reálhozam
Az OTP Mnyp. által első körben kifizetett reálhozam és tagdíjkiegészítés összegének kevesebb mint három százaléka, mintegy 17 ezer tétel érkezett vissza megszűnt bankszámla vagy ismeretlen címzett miatt. Ezeknek majdnem a felét sikeresen újrautalták, illetve postai úton továbbították, de közel kilencezren így is elérhetetlennek bizonyultak. A kassza most az utólag beérkezett, módosított tagi nyilatkozatok és írásos rendelkezések feldolgozása mellett telefonon is próbálja a kapcsolatot felvenni azon volt tagjaival, akikkel ez eddig nem volt lehetséges.
Számításaink szerint egyébként (a legnagyobb magyar bank pénztára erről nem tájékoztatta portálunkat) az át nem vett pénz összege meghaladhatja a 600 millió forintot. Amennyiben a többi nagy pénztárnál (Aegon, Allianz, ING) is hasonlóak az arányok, még az átlagnál alacsonyabb egy főre jutó reálhozam alapján is legalább 1,2 milliárd forintról mondanak le a volt magánpénztári tagok.
A tagok egy százaléka elérhetetlen
Ezt támaszthatják alá azok az adatok is, amit a többi pénztártól kaptunk. Az AXA Mnyp. – mondták el érdeklődésünkre – eddig 5,6 ezer főnek nem tudott fizetni. Ez mintegy 100 millió forint fel nem vett reálhozamot jelent. Úgy tűnik, az AXA már feladta, csupán honlapján próbálja a pénzükkel nem törődők figyelmét felhívni a jogvesztő határidőre.A Generalinál 850 ügyfél nem vette át a reálhozam és tagdíjkiegészítés összegét, mintegy 9 millió forint értékben. Mint Lengyel Márk, a pénztári üzletág vezetője hangsúlyozta: mindent megtesznek annak érdekében, hogy volt tagjaik hozzájussanak a nekik járó kifizetésekhez. Kiemelte azt is, hogy a reálhozamot át nem vett ügyfelek aránya a teljes tagság mindössze egy százalékát, az át nem vett pénz pedig az egész pénztári vagyon 0,02 százalékát teszi ki.
A Budapesthez a visszalépetteknek járó küldemények valamivel több mint négy százaléka érkezett vissza. Mint a pénztárnál hangsúlyozták: ezekben az esetekben jellemzően azért volt sikertelen a kézbesítés, mert a pénztártagok nem frissítették a lakcímadatokat. Végül minden ötödiknél sikerült azonosítani a címzettet. Így a tagok bejelentése alapján újraelküldték a pénzt.Kalkulációink szerint azonban mintegy tízmillió forint itt is lóg még a levegőben.