Nyaralni is csak a bankkártyánkat vinnénk magunkkal

2022. június 15. Nyaraláskor sokkal gyakrabban használnák bankkártyájukat az emberek, de a hazai kereskedők és szolgáltatók még nem teljesen készek erre –derül ki egy friss felmérésből. Belföldi nyaralásuk során a piaci árusoknál 22, a wellness és sportszolgáltatások esetén 21, a strandokon pedig 17 százalékkal többen fizetnének bankkártyával, mint amire lehetőségük volt. Ez az eltérés az éttermek, szórakozóhelyek és szálláshelyek esetében is jelentős.

A hazai bankkártyabirtokosok 61 százaléka volt nyaralni belföldön az elmúlt két évben, és közülük tízből kilencen használták ezalatt bankkártyájukat - olvasható az OTP Bank megrendeléséből készített felmérésben. Leggyakrabban (82 százalék) boltokban fizettek kártyával vagy mobileszközzel, de jellemző még az éttermi fogyasztás (72 százalék), a szálláshely kifizetése (63 százalék), valamint az útiköltségek rendezése (52 százalék) és a szórakozóhelyeken történt kártyás fizetés is (42 százalék). Ezek a számok azonban nem csak a felhasználók szándékait tükrözik, hanem a lehetőségeiket is. 

A felmérés eredményei szerint a fogyasztók gyakrabban is használnák bankkártyájukat, ám a kereskedők és szolgáltatók erre sok esetben nem készültek fel. Azokon a helyszíneken, ahol kevésbé jellemző a bankkártyás fizetés, több válaszadó is jelezte, hogy ha tehetné, többször is vásárolna bankkártyájával. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahányan ezt korábbi nyaralásaik alkalmával tehették meg. 

Esetenként a legjellemzőbb költési helyszíneket vizsgálva is markáns eltérés figyelhető meg aközött, ahogy fizettek és ahogyan fizetni szeretnének a vásárlók. A boltokban három százalékkal többen fizetnének kártyával, mint ahány megkérdezettnek lehetősége volt rá. Az éttermek esetében ez az eltérés már 10, szálláshelyeken 16, a szórakoztatóipari egységek esetében pedig 15 százalék.

Kedvező ajánlat a kereskedőknek 


Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője  szerint láthatóan egyre természetesebbé válik a kártyahasználat, mivel gyors, kényelmes és biztonságos. Mint hozzátette: a hétköznapok szokásait nyaraláskor is visszük magunkkal. Úgy véli, hogy a nyári szezonban még tovább növekedhet az elektronikus fizetési megoldások iránti igény, hiszen már egyre több vásárló keresi azokat a boltokat, ahol kártyával is fizethet, így egy sikeres vállalkozás lassan elképzelhetetlen kártyaelfogadás nélkül. 

Az OTP-csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A SimpleBusiness alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség is elérhető, használatával már érintéses kártyaelfogadás, valamint QR-kódos és link-es fizetés is felkínálható a vásárlók számára. Az applikációt kezdő vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolják. Magasabb árbevétel esetén a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta

Szerző: Azénpénzem/OTP Bank
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok