Nem tájékoztatta megfelelően ügyfeleit az Allianz
2022. június 20. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) ügyfeleit sokszor nem határidőben tájékoztatta az Allianz Biztosító egyebek közt a szerződések létrejöttéről, a díjfizetés elmulasztásáról vagy a szerződések díjnemfizetés miatti megszűnéséről. A jegybank ezért 61 millió forint bírságot szabott ki a társaságra.A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Allianz Biztosítónál lefolytatott vizsgálata az adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszer, az ügyfelek tájékoztatása, illetve a panaszkezelés során számos hiányosságot talált. A jegybank közleménye szerint feltárta, hogy a biztosító kgfb ügyfeleit sokszor nem a jogszabályi határidőben értesítette egyebek közt a szerződések létrejöttéről, a díjfizetés elmulasztásáról vagy a szerződések díjnemfizetés miatti megszűnéséről.
A nem-életbiztosítások szerződéses feltételeinél ellentmondásosak voltak a biztosítónak a szerződés megszűnésével kapcsolatos díjfizetési kötelezettségekre vonatkozó előírásai, továbbá például a mentesülésre vonatkozó rendelkezések sem feleltek meg teljeskörűen a jogszabályban foglaltaknak. A nem-életbiztosítási termékekhez kapcsolódó nyilvántartási rendszereiben pedig több esetben nem a valós kárbejelentési dátumok szerepeltek.
Az életbiztosításoknál a biztosítónak az ajánlattól eltérő fedezetek kezelésére vonatkozó gyakorlata bizonyult problémásnak. Az Allianz emellett ügyféltájékoztatást is szolgáló szerződési feltételeiben befektetési egységhez kötött (unit-linked) eszközalapnak minősített az e kategóriának meg nem felelő alapot is, s jogsértő módon szabott meg több – például a biztosítási esemény bejelentésére, díjfizetés gyakoriságára – szerződéses feltételt. Hibák merültek fel emellett a biztosító kiszervezésekkel kapcsolatos bejelentési gyakorlata, biztosításközvetítői nyilvántartása terén, valamint a unit-linked eszközalapok nettó eszközértékével kapcsolatosan, az MNB felé teljesített napi adatszolgáltatások tartalma kapcsán is.
A jogsértések miatt az MNB 35 millió forint felügyeleti és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra. Súlyosbító tényezőként vették figyelembe, hogy az Allianz adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere – például az érintett piac valamennyi szereplőjére kiható kgfb-állománykezelése – számos esetben, huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: biztosító, biztosítás, MNB, bírság, Allianz, kgfb, tájékoztatás, panasz
Kapcsolódó anyagok
- 2023.03.06 - Megint drágult a kötelező
- 2023.02.22 - Biztosan befizette a kötelezőt? Sokba kerülhet, ha késik
- 2023.02.20 - Nagyot drágult a kötelező felelősségbiztosítás
- 2022.12.01 - A tavalyinál magasabb átlagdíjjal zárul a kgfb-kampány
- 2022.11.29 - Csütörtökön éjfélig mondhatjuk fel a régi kötelezőt
- 2022.11.22 - Elszabadultak a kgfb-díjak
- 2022.11.16 - Nagyot nőnek a fedezetlenségi díjak is
- 2022.11.14 - 40 százalékkal is nőhet a kgfb díja
- 2022.10.24 - Drágul a kötelező is
- 2022.09.02 - Filléres bírsággal úszta meg ügyfelei félretájékoztatását a MetLife
- 2022.07.05 - Nem engedte az árengedményt a Casio, most ő fizet
- 2022.06.27 - Illegálisan közvetített a Bankmentor
- 2022.06.10 - A Genertel is belépett a klubba
- 2022.06.09 - Nem drágult a kötelező az elmúlt egy évben
- 2022.06.07 - Már minden második hitelre kötnek biztosítást
- 2022.05.25 - Pénzt kapnak vissza a CIB hitelkártyás ügyfelei
- 2022.05.18 - Némi bírságot kapott Mészáros alapkezelője
- 2022.05.17 - Véleményvezéreket büntettek gyerekek átverése miatt
További kapcsolódó anyagok