A jegybank úgy tudja, a problémákat döntően sikerült elhárítani
Miközben a Takarékbank arról tájékoztatott, hogy a bankszünetet követően sikeresen lezárult a fúziókat kísérő informatikai átállás, sok ügyfél a bank honlapján is netbanki akadozásról szóló üzenetet találhatott. A problémák pedig – mint az Azénpénzem.hu több olvasója is jelezte – mára sem szűntek meg.
Igazán sok kifogással a 24.hu találkozott a postások körében. Mint a portál megírta, nem szűnik a Magyar Postánál dolgozók panaszözöne Facebook-csoportjukban, sokan ugyanis még mindig nem férnek hozzá pénzükhöz a Takarékbank informatikai fejlesztései, illetve a netbank döcögése miatt. Többen a cikk szerint azt teszik szóvá közülük, hogy nemcsak ők vezetik a Takarékbanknál a számlájukat, hanem erre vették rá az ismerőseiket, és – felsőbb utasításra – igyekeztek rábeszélni a posta ügyfeleit is, ami pedig most „nagyon kínos”. (Érdemes elolvasni a konkrét eseteket is tartalmazó írást.)
Nyilvánvalóan a 24.hu által leírtak miatt tartotta szükségesnek az MNB is, hogy megszólaljon az ügyben. Ez véleményünk szerint meglehetősen szokatlanra sikerült. A jegybanki közlemény szerint ugyanis: „a Takarékcsoport összességében mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. Az MNB Ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben összesen 40 db – 10 db e-mailes és 30 db telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatos panaszok kapcsán. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti”.
A Takarékbank az MNB-nek küldött tegnapi és mai jelzése szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani. A jegybank úgy tudja, a Takarékbank folyamatosan kommunikál ügyfeleivel a felmerült esetleges kellemetlenségek mielőbbi megszüntetése érdekében. Amennyiben bármilyen fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja merülne fel, azt javasolják, hogy a fogyasztók jelezzék azt a Takarékbanknak, illetve esetleges elutasítása esetén a jegybanknak. Az ígéret szerint a MNB fogyasztóvédelmi felügyelési tevékenységének keretében kivizsgál minden bejelentést.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: takarék, takarékbank, fúzió, netbank, MNB, panasz
Nem panaszkodnak elegen a Takarékbankra?
2019. november 8. A Takarékbank informatikai átállása miatt a bankcsoport ügyfeleinek mindössze töredéke fordult panasszal az Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) – tudatta a jegybank. Közleményükből elég meglepő módon az derül ki, hogy aki bírálja a történeteket, veszélyeztetheti a pénzügyi rendszer stabilitását.Miközben a Takarékbank arról tájékoztatott, hogy a bankszünetet követően sikeresen lezárult a fúziókat kísérő informatikai átállás, sok ügyfél a bank honlapján is netbanki akadozásról szóló üzenetet találhatott. A problémák pedig – mint az Azénpénzem.hu több olvasója is jelezte – mára sem szűntek meg.
Igazán sok kifogással a 24.hu találkozott a postások körében. Mint a portál megírta, nem szűnik a Magyar Postánál dolgozók panaszözöne Facebook-csoportjukban, sokan ugyanis még mindig nem férnek hozzá pénzükhöz a Takarékbank informatikai fejlesztései, illetve a netbank döcögése miatt. Többen a cikk szerint azt teszik szóvá közülük, hogy nemcsak ők vezetik a Takarékbanknál a számlájukat, hanem erre vették rá az ismerőseiket, és – felsőbb utasításra – igyekeztek rábeszélni a posta ügyfeleit is, ami pedig most „nagyon kínos”. (Érdemes elolvasni a konkrét eseteket is tartalmazó írást.)
Nyilvánvalóan a 24.hu által leírtak miatt tartotta szükségesnek az MNB is, hogy megszólaljon az ügyben. Ez véleményünk szerint meglehetősen szokatlanra sikerült. A jegybanki közlemény szerint ugyanis: „a Takarékcsoport összességében mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. Az MNB Ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben összesen 40 db – 10 db e-mailes és 30 db telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatos panaszok kapcsán. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti”.
A jegybanki közlés alapján mindenkinek az tanácsolható, hogy ha takarékos ügyfélként gondjai adódnak, erről nyújtson be hivatalos panaszt (a veszekedés, anyázás, sima telefonálgatás nem elég).
Amellett, hogy már az elég meglepő, hogy miért a jegybank várja a takarékos ügyfelek panaszait, más furcsaság is akad az MNB kommunikációjában. A szövegből ugyanis mintha az derülne ki, hogy aki bírálja a Takarékbanknál történeteket, az veszélyeztetheti a pénzügyi rendszer stabilitását. Mint a jegybank (többször is) hangsúlyozza: „célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje”.A Takarékbank az MNB-nek küldött tegnapi és mai jelzése szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani. A jegybank úgy tudja, a Takarékbank folyamatosan kommunikál ügyfeleivel a felmerült esetleges kellemetlenségek mielőbbi megszüntetése érdekében. Amennyiben bármilyen fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja merülne fel, azt javasolják, hogy a fogyasztók jelezzék azt a Takarékbanknak, illetve esetleges elutasítása esetén a jegybanknak. Az ígéret szerint a MNB fogyasztóvédelmi felügyelési tevékenységének keretében kivizsgál minden bejelentést.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: takarék, takarékbank, fúzió, netbank, MNB, panasz
Kapcsolódó anyagok
- 2022.09.27 - Nem lesz többé MKB sem, helyette jön az MBH Bank
- 2020.10.30 - Most már tényleg jön az új magyar gigabank
- 2020.06.16 - Maratoni bankszünnapok jönnek a Takarékbanknál
- 2020.05.26 - Még annál is nagyobb lesz a baráti bank
- 2019.12.30 - Máris becsuktak egy bankfüggetlen pénzügyi szolgáltatót
- 2019.11.06 - Döcögve indult az új országos Takarékbank
- 2019.10.16 - Az MNB szerint még mindig túl sok a bankfiók
- 2019.10.01 - Takarékban ügyfél? Ezekre a változásokra készüljön!
- 2019.02.14 - Alakul a Mészáros-féle megabank
- 2018.12.01 - Csuda jó lehet majd a takarékok ügyfeleinek?
- 2018.04.14 - Új pénzintézetbe járhatnak az FHB ügyfelei
- 2018.02.15 - Számos szabályt megszegett a Takarékbank
További kapcsolódó anyagok