Nem nyugszik bele a Wizz Air a bírságba

2024. augusztus 5. Megkérdőjelezi a Wizz Air a Gazdasági Versenyhivatal 307 millió forintos bírságának jogosság, és megtámadja az erről szóló határozatot – tudatta közleményében a légitársaság. Nem érti azt sem, miért nem fogadta el a hatóság az utasok felé vállalt kompenzációt.

Megalapozatlannak tartja a Wizz Air a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatát, ezért megtámadja azt – tudatta a társaság közleményében. Mint megírtuk, a versenyhatóság 307 millió forint bírságot szabott ki a légitársaságra, mert – a határozat szerint – az jelentős információkat hallgatott el online felületein, hogy a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat. A légitársaság az eljárás során több vállalást is tett, így – többek között - kompenzációt is fizetett volna a fogyasztóknak, de ezeket a versenyhatóság nem fogadta el. A GVH „rendkívül kétségesnek találta” ugyanis, hogy a vállalások elérték volna az eljárás eredeti célját.

A légitársaság közleménye szerint a Wizz Air a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta. Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben. A légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz.

A Wizz Air szerint ez a bírság nem az utasok érdekeit szolgálja. A légitársaság ugyanis kötelezettséget vállalt volna kompenzáció fizetésére is az érintetteknek. A GVH azonban ahelyett, hogy a kompenzációt elfogadta volna az utasok számára, úgy döntött, hogy olyan bírságot szab ki, amelynek a felhasználása az utasok számára követhetetlenné válik és részükre semmilyen közvetlen előnyt nem jelent. A Wizz Air kötelezettségvállalási ajánlata, amelyet a GVH nem fogadott el, mintegy duplája lett volna a fogyasztók számára ekképpen semmilyen előnnyel nem járó bírság összegének – írja a légitársaság,

A Wizz Air kiemelte, hogy a szóban forgó vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze a mostani helyzettel, amikor az európai légtérben súlyos fennakadások és késések voltak tapasztalhatóak.



Szerző: L.J.
Címkék:  , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok