Nem nyugszik bele a Wizz Air a bírságba
2024. augusztus 5. Megkérdőjelezi a Wizz Air a Gazdasági Versenyhivatal 307 millió forintos bírságának jogosság, és megtámadja az erről szóló határozatot – tudatta közleményében a légitársaság. Nem érti azt sem, miért nem fogadta el a hatóság az utasok felé vállalt kompenzációt.Megalapozatlannak tartja a Wizz Air a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatát, ezért megtámadja azt – tudatta a társaság közleményében. Mint megírtuk, a versenyhatóság 307 millió forint bírságot szabott ki a légitársaságra, mert – a határozat szerint – az jelentős információkat hallgatott el online felületein, hogy a drágább lehetőségek irányába befolyásolja a jegyvásárlókat. A légitársaság az eljárás során több vállalást is tett, így – többek között - kompenzációt is fizetett volna a fogyasztóknak, de ezeket a versenyhatóság nem fogadta el. A GVH „rendkívül kétségesnek találta” ugyanis, hogy a vállalások elérték volna az eljárás eredeti célját.
A légitársaság közleménye szerint a Wizz Air a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta. Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben. A légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz.
A Wizz Air szerint ez a bírság nem az utasok érdekeit szolgálja. A légitársaság ugyanis kötelezettséget vállalt volna kompenzáció fizetésére is az érintetteknek. A GVH azonban ahelyett, hogy a kompenzációt elfogadta volna az utasok számára, úgy döntött, hogy olyan bírságot szab ki, amelynek a felhasználása az utasok számára követhetetlenné válik és részükre semmilyen közvetlen előnyt nem jelent. A Wizz Air kötelezettségvállalási ajánlata, amelyet a GVH nem fogadott el, mintegy duplája lett volna a fogyasztók számára ekképpen semmilyen előnnyel nem járó bírság összegének – írja a légitársaság,
A Wizz Air kiemelte, hogy a szóban forgó vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze a mostani helyzettel, amikor az európai légtérben súlyos fennakadások és késések voltak tapasztalhatóak.
Szerző: L.J.
Címkék: utazás, repülőjegy, légitársaság, fapados, GVH, Gazdasági Versenyhivatal, Wizz Air, vállalás, kompenzáció
Kapcsolódó anyagok
- 2024.08.14 - Nem érti a Szentkirályi, mit akar a GVH
- 2024.08.13 - Wizz Air tagsággal 10 euró alatti áron lehet utazni
- 2024.08.13 - Mégsem olyan zöldek a cégek, mint állítják?
- 2024.08.07 - Ismét rászállt a versenyhivatal a Wizz Airre
- 2024.08.03 - Nem fogadta el a GVH, hogy utasainak kompenzációt fizessen a Wizz Air
- 2024.07.03 - Ekkora kártérítésre számíthatnak a légiutasok
- 2024.01.31 - Eljárást indított a versenyhivatal a Wizz Airrel szemben
- 2023.02.07 - Ismét versenyhatósági célkeresztben a Wizz Air
- 2022.10.28 - Átverhetnek a repülőjegy vásárlásakor
- 2022.08.08 - Fellebbez a Ryanair a 300 millió forintos bírság ellen
- 2022.08.08 - 300 milliós bírságot kapott a Ryanair az adó áthárítása miatt
- 2018.09.17 - Törölték a légi járatot? A teljes jegyár visszajár
További kapcsolódó anyagok