Nem is hasít annyira a magyar banki digitalizáció?

2018. április 24. Hiába büszkélkednek a magyar bankok azzal, mennyire hasítanak a digitális térben, egy felmérés szerint hazánk a térségben a sereghajtók köz tartozik ezen a téren. A nyolc legnagyobb hazai bank digitális fejlettsége csak a szlovén és a lettországi szereplőknél bizonyult jobbnak.

Szinte egyáltalán nincs olyan bank Magyarországon, amelyik ne beszélne arról, mennyire kiemelt területként kezeli a digitalizációt. Folyamatosan büszkélkednek az ilyen fejlesztésekkel, az elektronikus kapcsolatok további kiterjesztésével. Úgy tűnik azonban, hogy a helyzet közel sem lehet annyira rózsás, mint amilyennek beállítani igyekeznek. Magyarország ugyanis – derül ki a Deloitte Digital Maturity elnevezésű felméréséből, ami a bankok digitális érettségét vizsgálta – a hetedik helyen áll a vizsgált kilenc közép-kelet-európai ország rangsorában. (A teljes, összesen 38 országot vizsgáló tanulmány ezen az oldalon érhető el).

A Deloitte Digital Maturity tanulmányának elkészítéséhez egy 136 „tesztvásárlóból” álló csapat tagjai valódi folyószámlákat nyitottak, majd 826 funkció szerint értékelték az egyes piaci szereplők internetes és mobilbanki csatornáinak kínálatát. Ezzel párhuzamosan ügyfélfelmérést végeztek több mint 8000 bankoló körében, hogy feltérképezzék az ügyfelek igényeit és preferenciáit az egyes piacokat illetően, valamint az egyes bankok által biztosított funkciókat az országukban tapasztalható fogyasztói elvárásokhoz képest. Ezt egészítette ki az ügyfelek mobilfelhasználói élményének értékelése egy user experience kérdőív kitöltésével.

A magyar bankok közül az idei felmérés a nyolc legnagyobb szereplő digitális érettségét vizsgálta. A kilenc közép-kelet európai ország közül csak a szlovénokat, illetve az elemzésbe újonnan bekerülő lett bankokat tudta a magyar mezőny megelőzni. A képet Mérth Balázs, a Deloitte pénzintézeti szektorának vezetője szavai szerint szépíti, hogy a magyar bankszektorban is fellelhetőek olyan példák, amelyek Európában is a legjobb gyakorlatnak számítanak. Ilyen például a biometrikus azonosítás, az arcfelismerő megoldás a mobilbanki applikációba való belépéskor, vagy akár az online személyi kölcsönök digitalizálása.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , ,

Kapcsolódó anyagok