Nem drágábbak a villanyautók biztosítási díjai
2023. május 3. 2023-ban alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja, míg a hagyományos benzineseké megközelítette a 48 ezer forintot, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot – adta hírül a Netrisk.Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon szerényebb a tempó, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése.
– Bár az elektromos autók térnyerése jól látszik a globális, európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük. A magánszemélyek által a Netrisken idén megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék. Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtású társaiknál, a kötelezős átlagdíjakat nézve ez az eltérés nem látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész található, mint a hagyományos autókban – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
Így alakultak az átlagdíjak
Ebben az évben benzines autókra megkötött kgfb-szerződéseknél az átlagdíj április közepéig több mint 47 ezer forintot tett ki, a dízeleknél pedig meghaladta az 58 ezer forintot, az elektromosok esetében pedig ugyanez közel 51 ezer forintot tett ki, míg a hibrideknél szintén 51 ezer forintos az éves kgfb-díj. Az adatokból kiderül az is, hogy az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt, az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék, a 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot.A casco biztosítások esetében a benzineseknél az átlagos casco-díj az idén megkötött szerződéseket nézve közel 135 ezer forint, a dízeleknél majdnem 146 ezer forint, a villanyautóknál 118 ezer forint alatti összeget mutat a statisztika. A hibridek cascója átlagosan majdnem 156 ezer forint. Besnyő Márton azt is elmondta, hogy akármilyen meghajtásról van szó, a mai autóárak és szervizdíjak mellett, aki teheti, annak érdemes cascót kötnie, mert egy-egy javítás költsége akár milliós nagyságrendű tétel lehet.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: autó, kgfb, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, casco, Netrisk
Kapcsolódó anyagok
- 2024.04.19 - Tovább drágult a casco
- 2024.02.22 - Nyolcvanezer autósnak fontos határidő közeleg
- 2024.02.02 - Drágult a casco
- 2023.11.28 - Pénteken éjfélig mondhatjuk fel a kötelező biztosítást
- 2023.11.16 - Már csak két hetük van az autósoknak a biztosító lecserélésére
- 2023.09.06 - Az egyre öregebb autókra kevesebb casco biztosítást kötünk
- 2023.09.05 - Idén ötödével csökkent a használtautó-import
- 2023.08.10 - A vihar után többen kötöttek biztosítást
- 2023.06.26 - Tízmillióra büntette az Union Biztosítót az MNB
- 2023.06.05 - Negyedével esett vissza a használt autók importja
- 2023.05.28 - Bűnözők utaznak az autóbérlő turisták kifosztására
- 2023.05.17 - A balesetben sérültek uniós kártérítést kaphatnak
- 2023.05.15 - Félmillióba is belekerülhet a jogsi megszerzése
- 2023.04.20 - Már fizetnek a biztosítók a márciusi tömegbaleset résztvevőinek
- 2023.03.31 - Hatalmasat drágult a casco
- 2023.03.29 - Kötelező a robogókra a biztosítás, 350 ezren mégsem kötnek
- 2023.03.27 - Nem mindig fizet a casco
- 2023.03.13 - Azonnal fizetnek a biztosítók a tömegszerencsétlenség érintettjeinek
- 2023.03.06 - Megint drágult a kötelező
- 2023.02.20 - Nagyot drágult a kötelező felelősségbiztosítás
- 2022.12.01 - A tavalyinál magasabb átlagdíjjal zárul a kgfb-kampány
- 2022.11.22 - Elszabadultak a kgfb-díjak
- 2022.11.16 - Nagyot nőnek a fedezetlenségi díjak is
- 2022.11.14 - 40 százalékkal is nőhet a kgfb díja
További kapcsolódó anyagok