Nekiment a Revolutnak az MNB?
2020. február 24. Kockázatok merülhetnek fel egyes határon átnyúló elektronikus számla- és kártyaszolgáltatásoknál – tette közzé a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Mint a tájékoztatásból kiderül: a figyelmeztetést a jegybankhoz érkezett ügyféljelzések és sajtóhírek alapozták meg.Az MNB támogatja az egyszerűbb, olcsóbb pénzügyi szolgáltatásokat lehetővé tévő fintech innovációkat, de kizárólag akkor, ha szavatolják a pénzügyi stabilitást és az ügyfelek biztonságát – nyomatékosította friss közleményében a jegybank. Mint leírták: az itthoni ügyfelek közt a nagy-britanniai központú Revolut Ltd, a szintén brit TransferWise Ltd, illetve a luxembourgi PayPal (Europe) S.á r.l. et Cie, S.C.A. vált mostanáig a legnépszerűbbé. Ezek egyike sem magyarországi székhelyű bank, hanem határon átnyúló szolgáltatás nyújtását bejelentő elektronikuspénz-kibocsátó, pénzforgalmi szolgáltató, illetve hitelintézet.
A magyar jegybankhoz érkezett ügyféljelzések és sajtóhírek szerint viszont egyes fintech cégeknél előfordul, hogy bizonytalan időre – de akár több hónapra is – indoklás nélkül zárolják az ügyfél (akár nagyobb összeget is tartalmazó) számláját, s dokumentumokat kérnek be a blokkolás feloldására.
Több szolgáltató honlapján hiányoznak vagy csak töredékesek az elektronikus felhasználói felületeken a magyar nyelvű tájékoztatások. Nincs élőhangos – vagy akár Magyarországon személyesen is felkereshető – ügyfélszolgálat (az ügyfelek olykor csak elégtelen információt nyújtó robotokkal /chatbot/ tudnak angol nyelven kommunikálni).
Egyes ügyfelek azt jelezték, hogy az elégtelen tájékoztatás miatt nem értesültek például arról, hogy az adott szolgáltatónál „felárasak” a hétvégi tranzakciók, hirtelen megdrágulnak a kártyatranzakciós díjak (bizonyos bank-, illetve hitelkártyák esetében készpénzfelvételnek minősül a szolgáltatóhoz feltöltött pénzösszeg), néhány országban nem fogadják el a fintech cég kártyáját. Probléma az is, hogy az ügyfélpanaszokra lassan vagy egyáltalán nem válaszolnak.
A magyar jegybank – hangsúlyozzák a közleményben – az ügyfelek érdekét s a közjót sértő esetben az anyaországbeli felügyeletnél kezdeményezhet intézkedést. Az MNB azonnali vészhelyzet esetén csak akkor hozhat arányos ideiglenes intézkedést egy határon átnyúló fintech szolgáltatóval szemben, ha az az ügyfeleik kollektív érdekét súlyosan sértve szegné meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.
Szerző: Az Én Pénzem
Címkék: fintech, Revolut, Paypal, Transferwise, MNB
Kapcsolódó anyagok
- 2023.03.13 - Az MNB akarja felügyelni a Revolutot
- 2022.01.18 - Figyelmeztet az MNB: a Revolut litván bank!
- 2021.09.29 - Bank lett a Revolut, védett lett a magyarok pénze
- 2021.04.06 - Ingyenes bankkártyák már 14 éves kortól
- 2021.03.17 - Az MNB szerint törvénysértőek a Revolut díjváltoztatásai
- 2021.01.13 - Figyelmeztetést adott ki a Revolut
- 2020.10.28 - Figyelmeztetést adott ki a Revolutról az MNB
- 2020.09.09 - Nagy változás történt a Revolutnál
- 2020.07.09 - Drága lecke az olcsó bankolásról?
- 2020.04.29 - A litván Revoluthoz kerülnek a magyar ügyfelek
- 2020.01.03 - Most tényleg fenekestül fordulnak fel a pénzügyeink
- 2019.11.25 - Elindult az új pénzküldő szolgáltatás
- 2019.10.06 - Ennyibe kerülhet majd a villámgyors pénzküldés
- 2019.08.23 - Ezekkel a trükkökkel spórolhat a nyaraláson
- 2019.08.21 - Rástartolt a magyar ügyfelekre a Revolut
- 2019.06.14 - PayPal árfolyamok: lépett a GVH
További kapcsolódó anyagok