Nagyot újított pénzkérésben az OTP

Fotó: Bencze-Kiss Kata, Azénpénzem
2025. október 22. Az OTP Bank Magyarországon elsőként tette elérhetővé MobilBank alkalmazásában az NFC és QR-kód alapú pénzkérési szolgáltatást, amellyel a lakossági ügyfelek néhány érintéssel, gyorsan, simán és díjmentesen kérhetnek pénzt – csak a mobilapplikációjukra van szükség. A szolgáltatást tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be a bank.

Az október 1-jétől elérhető „Pénzkérés simán” szolgáltatás az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő qvik fizetési megoldást alkalmazza, így minden hazai bank mobilbanki alkalmazásával működik. A pénzkérést az OTP Bank ügyfele indítja, de a fizető fél bármely magyar bank ügyfele lehet, aki rendelkezik banki mobilapplikációval – a tranzakció másodpercek alatt teljesül, és díjmentes mindkét fél számára.

- A pénzkérés sokszor feszültséggel jár – az új szolgáltatással pontosan ezt a gátat oldhatják fel. A szolgáltatás iránt már most nagy az érdeklődés: az ügyfeleink az október 1-jei indulás óta több mint 20 ezer sikeres tranzakciót valósítottak meg, több mint 700 millió forint értékben – mondta el Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgatója a pénzintézet tegnapi sajtótájékoztatóján.

- Digitalizálódó világunkban a biztonságos és gyors fizetési rendszerek működtetése a 21. századi versenyképesség egyik alappillére. Az MNB ennek szellemiségében fejlesztette a hazai alapinfrastruktúrát, benne az azonnali fizetési rendszert és a qvik fizetéseket. Fontos mérföldkövet jelent az új, innovatív fizetési megoldások elterjedésében az OTP Bank most bevezetett szolgáltatása, ami nemcsak biztonságos és gyors, de ingyenes és egyszerűen is használható a mindennapokban, azaz rendkívül ügyfélbarát. Minden adott ahhoz, hogy a következő időszakban tovább bővüljenek a qvik használatának lehetőségei – mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke.

Kutatáson alapul

A fejlesztést a pénzkérés nehézsége hívta életre. Az OTP Bank megbízásából készült felmérés szerint a magyarok mintegy 60 százaléka feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell (vissza)kérnie valakitől, minden ötödik válaszadó pedig tabutémának tartja ezt. A felmérés szerint az emberek 46 százaléka finoman figyelmezteti azt, aki nem fizeti vissza időben a tartozását, de 45 százalék inkább nem szól, és sokszor türelmesen vár, miközben kellemetlenül érzi magát.

A különböző élethelyzetek között is jelentős eltérések mutatkoznak: a magyarok a legkellemetlenebbnek azt tartják, ha pénzt kell elkérniük vagy visszakérniük egy távolabbi ismerőstől vagy kollégától, ezt követi a közeli baráttól való pénzkérés, míg családon belül már jóval könnyebben kezeljük az elszámolási helyzeteket.

A digitális megoldások viszont sokak számára nyújtanak könnyebbséget: a válaszadók több mint egyharmada (36 százalék) szerint ezek jelentősen, ötödük (21 százalék) szerint kisebb mértékben megkönnyítik a pénzkérés helyzetét, hiszen a folyamat így gyorsabb, kevésbé személyes és feszengésmentes. Azok, akik rendszeresen használnak mobilbankot vagy fizetési applikációkat, jóval magabiztosabban rendezik digitálisan pénzügyeiket.

Hogyan kell használni?

Az új szolgáltatás természetesebbé teszi a mindennapi pénzügyeket – legyen szó a háztartáshoz kapcsolódó kiadásokról, például felújításról, az albérleti díjról, a közös bevásárlásról, a rezsiről, vagy akár egy baráti programról, randevúról, utazásról, közös ajándék elszámolásáról, de a magánszemélyek közötti kis értékű adásvétel lebonyolításakor is gyors megoldást jelenthet.

A „Pénzkérés simán” szolgáltatás az OTP MobilBank „Utalás” menüpontjában érhető el. A folyamat egyszerű és biztonságos: az ügyfél megadja a kívánt összeget, majd összeérinti telefonját a másik fél készülékével (NFC) vagy QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas. A pénzkérés automatikusan megjelenik a fizető fél mobilbankjában, akinek a jóváhagyása után azonnal teljesül a fizetés. Egy-egy kérés legfeljebb 500 ezer forintig indítható, naponta maximum 20 alkalommal, iOS és Android rendszeren egyaránt.

Szerző: L.J.
Címkék:  , , , , , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok