Mostantól ilyen könnyen hasonlíthatjuk össze az utasbiztosításokat

2018. április 19. Egy uniós irányelvnek köszönhetően mostantól már egységes, könnyen érthető, piktogramokkal ellátott terméktájékoztatók segítségével választhatnak az ügyfelek az utasbiztosítások közül – adták hírül a biztosítók.

Az uniós irányelvnek megfelelő új terméktájékoztató rövid, közérthető és jól összehasonlító formában foglalja össze, hogy mire terjed ki az adott utasbiztosítás és mire nem, hol érvényes, milyen korlátozások vannak a fedezetben, mikor és hogyan kell fizetni, mi a kockázatkezelés kezdete és vége. Az összehasonlíthatóságot segíti, hogy az azonos tartalom mellett ugyanazok a piktogramok jelennek meg minden terméknél – adta hírül a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).


A biztosítások értékesítését új alapokra helyező irányelv, a Magyarországon február 23-án hatályba lépett IDD (Insurance Distribution Directive) írja elő, hogy a hivatalosan biztosítási terméktájékoztatónak, IPID-nek (Insurance Product Information Document) nevezett ismertetőt az ügyfél rendelkezésére kell bocsájtani. Az ügyféldokumentum arra a központi gondolatra épül, hogy minden biztosítási termék azonos tájékoztatási tartalommal kerüljön az ügyfél elé, függetlenül attól, hogy milyen értékesítési csatorna közvetítésével találkozik vele.



Így az utasbiztosításokat értékesítő utazási irodáknak is új feladatokat ad az IDD, habár ezek az irodák jellemző módon a biztosítási termék értékesítését kiegészítő tevékenységként végzik, és nem minden esetben tartoznak az új szabályozás hatálya alá. Ugyanakkor a többi csatornától is elvárt módon kell tájékoztatást adniuk a biztosítási termékről.

Az IDD felsorolja a termékismertetővel szemben támasztott elvárásokat. A biztosítók termékismertetői február végétől folyamatos jelennek meg az utazási irodáknál, még ha az irányelvnek a gyakorlatba való átültetése – tekintettel a változatos termékcsoportokra - kihívás elé állítja is a piaci szereplőket. Tekintettel az értékesítési csatornák közötti azonos feltételekre, a termékismertetőket az online biztosítást kötő ügyfelek számára is elérhetővé kell tenni. A jegybank tavalyi adatai szerint egyébként az utasbiztosítások terén kiugróan magas az online értékesítés aránya. Míg a nem élet ágazatban összességében ez csak 16,6 százaléknál tartott, addig az utasbiztosítások terén az elektronikus csatorna aránya elérte a 74 százalékot az alkuszi és többes ügynöki értékesítésben.

Tavaly az MNB adati szerint az utasbiztosítási piac díjbevétele 12,5 milliárd forint volt.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok