A költésekben a szupermarketek vezetnek

Milliárdokat kártyáznak el a Balatonnál

Fotó: Azénpénzem
2015. augusztus 12. Az idei első két nyári hónapban (júniusban és júliusban) csak Visa kártyákkal már több mint kétmilliárd forintot költöttek el a turisták – tette közzé a kártyatársaság. A tavalyihoz képest júliusban 37 százalékos megugrást mértek. A vasárnapi zárvatartás ellenére (még?) a szupermarketekben hagyták a turisták legtöbb plasztikpénzt.

Miközben minden idők legmagasabb mennyiségét tartják készpénzben a magyarok, az elektronikus pénz használata is egyre terjed. A már a Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikáiból is jól látszó jelenségre most még ráerősített a Visa Europe friss adatsora. A nemzetköz kártyatársaság ugyanis tudatta: az idei nyárt első két hónapjában a magyarok kártyás vásárlásainak összértéke a Balatonnál jelentős mértékben, 19 százalékkal emelkedett az előző év ugyanezen időszakához képest. (A náluk talán népszerűbb másik nagy nemzetközi társaság, a MasterCard nem tett közzé ilyen adatokat.)

A külföldiek kártyás költései összértéke 1,5 milliárd forint volt a nyár első két hónapjában, és összesen 107 ezer POS tranzakciót bonyolítottak le külföldi kártyabirtokosok a balatoni régióban a Visa Europe adatai szerint. A statisztikából az is kiderül, hogy a német kártyabirtokosok használták legtöbbször Visa kártyájukat a „magyar tengernél”, és őket sorrendben a Dániából, Szlovákiából, Lengyelországból és az Egyesült Királyságból idelátogatók követték.
A Visa adatai szerint a magyarok szupermarketekben és benzinkutakon használják leggyakrabban kártyájukat. Ezekben az üzletekben majdnem félmilliárdot hagytak a turisták. A balatoni éttermekben az előző évinél 37 százalékkal többet, összesen 150 millió forintot „kártyáztak el” a nyaralók. (Az későbbi komolyabb elemzés során derülhet ki, hogy az előbbi számokba belejátszhat-e a vasárnapi zárvatartás.) A szállodai számlák bankkártyás kiegyenlítésére összesen 188 millió forint ment el így, ami 18 százalékkal magasabb, mint amit az előző év azonos időszakában mértek.

Ajándékokkal is csábítgatnak


A POS költési adatok alapján a magyarok körében a legnépszerűbb balatoni úti cél Siófok és Keszthely volt az idén, megelőzve Balatonfüredet, Balatonlellét és Balatonboglárt. Az öt legnépszerűbb településen júniusban és júliusban összesen 1,5 milliárd forintot költöttek kártyájukkal a magyarok.

A két hónapot külön vizsgálva egyértelműen a július viszi a pálmát. Ekkor ugyanis az összes Visa-kártyás vásárlás száma lett 37 százalékkal magasabb a 2014 hetedik havában regisztrálthoz képest. A nemzetközi kártyatársaság augusztusban és szeptemberben kampánnyal is igyekszik megtámogatni a dinamikus növekedést.

Mindkét nagy nemzetközi cég ajándékokkal igyekszik kedveskedni a kártyásoknak. A MasterCardtól több fesztiválbelépőt is lehetett nyerni (legutóbb a Szigetre „bujócskával”), és folyamatosan futtatnak egy speciális, kuponos kedvezményprogramot is. A Visa augusztusban néhány helyszínen piknikcsomagokat árul, amelyekhez a készlet erejéig nyári ajándékokat (buborékfújó, szalmakalap, napszemüveg, strandlabda, pikniktakaró) lehet választani. Szeptember elejétől a bevásárlóközpontok látogatóit célozza meg a Visa, és öt helyszínen nyit pop-up kávézót, ahol a vendégek kávét és egy személyre szabott bögrét kapnak ajándékba, ha aznap vásároltak már Visa kártyával.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok