Megkezdték a papíros adóbevallások postázását

2017. április 6. Az elektronikus kapcsolattal rendelkezők már március közepétől megnézhették az adóhivatal (NAV) által elkészített adóbevallásukat. Azoknak pedig, akik március 16-ig kérték tervezetük megküldését papíron, már elkezdték a postázást. Május 2-ig mindenkinek megérkezik majd ez a dokumentum. Annak, akik egyetért vele, nincs további teendője.

Közel négymillió magánszemély szja-bevallását készítette el az adóhatóság, ami automatikusan hivatalossá válik, hacsak az adózó nem nyilatkozik másképp. Az új e-szja rendszert tesztelve úgy láttuk: ez tényleg látványos, sokat segít a bevallásban. Persze nagyon fontos, hogy ellenőrizzük az adatokat. A felelősség ugyanis a mienk.
 
Bármennyire kényelmes és jó az Ügyfélkapu (az ezzel rendelkezők már március közepétől elérik a NAV által készített szja-bevallási tervezetüket), sokan akadnak, akik idegenkednek tőle, vagy egyszerűen nem rendelkeznek internetes kapcsolattal. Nekik március 16-ig volt lehetőségük kérni tervezetük megküldését papíron. A NAV tájékoztatása szerint május 2-ig mindenkinek megérkezik majd ez a dokumentum.
Amennyiben élni kíván valaki a lehetőséggel, annak nem kell megvárni a május 22-i határidőt az 1+1 százalékos felajánlással, amelyet az új felületen keresztül is egyszerűen be lehet nyújtani, akár a bevallástól függetlenül is.
Fontos, hogy aki kézhez kapta a tervezetét, figyelmesen olvassa el a kapcsolódó tájékoztató levelet, abban ugyanis minden tudnivalót megtalál. A bevallási tervezetet egyeztetni kell a munkáltatóktól, kifizetőktől kapott igazolásokkal. Ha nincs eltérés az adatokban, és egyéb kiegészítés, módosítás sem szükséges, akkor nincs további teendő. A dokumentumot nem kell visszaküldeni a NAV-nak, és nem kell az ügyfélszolgálatokra sem bevinni, ugyanis az minden további adminisztráció nélkül, automatikusan hivatalos adóbevallássá válik május 22-e után.

Azok, akik megkapták a tervezetet papíron, és nem értenek egyet a benne szereplő adatokkal, május 22-ig a 16SZJA nyomtatvány kitöltésével tudják bevallási kötelezettségüket teljesíteni. Aki időközben regisztrált az Ügyfélkapura, az új elektronikus felületen egyszerűbben tudja módosítani, kiegészíteni a bevallási tervezetét. Ha a NAV hiányol valamilyen adatot, erről is érkezik értesítés a postán megküldött tervezet mellett. Ebben az esetben, amennyiben nincs más eltérés az adatokban, csak a mellékelt kiegészítő adatlapot kell kitöltve visszaküldeni a NAV-nak.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok