Megjelent a webáruházi toplista

2017. június 15. Kutatások, szakértői modellezés, a nyilvánosan megismerhető adatok értékelése alapján ismét összeállították a legjelentősebb online áruházak rangsorát. Az élbolyba ezúttal beverekedte magát a Media Markt, három helyet zuhant a Libri-Bookline.

Az első 10 kereskedő adja a hazai e-kereskedelmi forgalom 35 százalékát – állapította meg a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása. A képen látható toplistán szereplők 2016-ban együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből, ami összesen több mint 5 millió sikeres tranzakciót (rendelést) jelentett.


A top10 lendülete azonban a vizsgálódás szerint már csökkent. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73 százalék volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra szelídült. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor – jegyezték meg – a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.

A dobogó első két fokán az előző felméréshez képest nem történt változás, a harmadik helyre azonban most sikeresen befutott a Media Markt online áruháza. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát. A Libri-Bookline – amelyet az ország „kultúráért felelős” webshopjának aposztrofáltak – három helyet visszaesett, bár az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban.

A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta. Az eredményt az érintett szereplővel egyeztették.

Szerző: Az Én Pénzem
Címkék:  , , ,

Kapcsolódó anyagok