Az üzletemberek fittyet hánytak a vírusra?
2021. december 11.
Közzétette a külföldi nyaralásokról készített jelentését a KSH. Ebből kiderült, mekkorát drágulhatott az idén az utazás. Július és szeptember között a magyarok 4,6 millió alkalommal utaztak külföldre, fejenként pedig átlagosan 16,2 ezer forintot költöttek. A részletes táblákból az Azénpénzem.hu több érdekességet is kiszámolt.
A magyarok idén július és szeptember között a KSH összesítése szerint (a teljes kiadvány itt nézhető meg) 32 százalékkal többször, 4,6 millió alkalommal utaztak külföldre, mint a járvány miatti lezárásokkal sújtott egy évvel korábbi időszakban. A kiutazások száma viszont 2019 harmadik negyedévéhez viszonyítva így is 40 százalékkal esett vissza. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Horvátországba látogattak. A magyarok átlagosan három napot töltöttek külföldön, fél nappal többet, mint egy évvel korábban.
A külföldre utazó honfitársaink folyó áron 226 milliárdot, fejenként és naponta átlagosan 16,2 ezer forintot költöttek, ami több mint negyedével meghaladta az egy évvel korábbit. Az egy napra jutó költés a 2020., illetve a 2019. harmadik negyedévinél is magasabb volt. A megnövekedett utazásszám mellett igen jelentősen, 57 százalékkal nőtt a tartózkodási idő is. Ez az átlagos árszínvonal-növekedéssel együtt tekintélyes költésnövekedést eredményezett. A kiadások majdnem duplázódtak. Leginkább a Horvátországban nyaralók kiadásai ugrottak meg, de jelentősek voltak az Ausztriába és Görögországba látogatók plusz költései is.
Mint a KSH részletes táblái alapján az Azénpénzem.hu kiszámolta, a „békeévhez” képest leginkább a szabadidős utazások száma esett vissza. A legkevésbé a munkavégzési célú utazás csökkent. A költésekben viszont a legnagyobb zuhanást a kinti shopingolás szenvedte el, szinte csak a 2019-es év arányos időszakában mértnek a felét (26 milliárd forintot) vásárolgatták el a külföldi boltokban a magyarok. Érdemes még kiemelni, hogy miközben az üzleti utak száma 28 százalékkal esett vissza, a költések még 10 százalékkal meg is haladták a járvány előtti évit. Ebben az egyetlen kategóriában sikerült ráverni a 2019-es számokra.
Külföldiek hozzánk tett utazásai összességében valamivel szebb képet mutatnak. A 15,2 millió látogatás száma 41 százalékkal haladta meg az előző év azonos negyedévében regisztráltat. Az utolsó békeév azonos időszakához képest pedig a visszaesés már „csak” 30 százalékos. A beutazók Magyarországon eltöltött ideje 34,7 millió napra nőtt, ami negyedével meghaladta az előző évit. A több napra érkezők egy utazás alkalmával átlagosan hét napot töltöttek itt, az előző évi azonos időszakinál 7,4 százalékkal kevesebbet, de a két évvel korábbinál 13 százalékkal többet.
A hazánkba látogató külföldiek 2021 harmadik negyedévében folyó áron 542 milliárd forintot költöttek, az előző év azonos időszaki értéknél 42 százalékkal többet (a 2019. III. negyedévi külföldi kiadások 65 százalékát). A legtöbbet (87 milliárd forintot) a Németországból idelátogatók hagyták nálunk, kétötödét üdülési célú utazásokon, közel egyötödét a saját ingatlan látogatásához kapcsolódóan. Az Ausztriából érkezők 71 milliárd forintot fordítottak a zömében magánjellegű utakhoz kapcsolódó kiadásokra, ebből is nagy arányban vásárlásra, valamint fogászati szolgáltatásokra.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: járvány, utazás, turizmus, statisztika, KSH, külföld, bevásárlóturizmus
Megfeküdt a külföldi shopingolás
Kép még a járvány előttről
Fotó: Leéb Ádám
Fotó: Leéb Ádám
A magyarok idén július és szeptember között a KSH összesítése szerint (a teljes kiadvány itt nézhető meg) 32 százalékkal többször, 4,6 millió alkalommal utaztak külföldre, mint a járvány miatti lezárásokkal sújtott egy évvel korábbi időszakban. A kiutazások száma viszont 2019 harmadik negyedévéhez viszonyítva így is 40 százalékkal esett vissza. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Horvátországba látogattak. A magyarok átlagosan három napot töltöttek külföldön, fél nappal többet, mint egy évvel korábban.
A külföldre utazó honfitársaink folyó áron 226 milliárdot, fejenként és naponta átlagosan 16,2 ezer forintot költöttek, ami több mint negyedével meghaladta az egy évvel korábbit. Az egy napra jutó költés a 2020., illetve a 2019. harmadik negyedévinél is magasabb volt. A megnövekedett utazásszám mellett igen jelentősen, 57 százalékkal nőtt a tartózkodási idő is. Ez az átlagos árszínvonal-növekedéssel együtt tekintélyes költésnövekedést eredményezett. A kiadások majdnem duplázódtak. Leginkább a Horvátországban nyaralók kiadásai ugrottak meg, de jelentősek voltak az Ausztriába és Görögországba látogatók plusz költései is.
Mint a KSH részletes táblái alapján az Azénpénzem.hu kiszámolta, a „békeévhez” képest leginkább a szabadidős utazások száma esett vissza. A legkevésbé a munkavégzési célú utazás csökkent. A költésekben viszont a legnagyobb zuhanást a kinti shopingolás szenvedte el, szinte csak a 2019-es év arányos időszakában mértnek a felét (26 milliárd forintot) vásárolgatták el a külföldi boltokban a magyarok. Érdemes még kiemelni, hogy miközben az üzleti utak száma 28 százalékkal esett vissza, a költések még 10 százalékkal meg is haladták a járvány előtti évit. Ebben az egyetlen kategóriában sikerült ráverni a 2019-es számokra.
A legtöbbet nálunk a németek költöttek
Külföldiek hozzánk tett utazásai összességében valamivel szebb képet mutatnak. A 15,2 millió látogatás száma 41 százalékkal haladta meg az előző év azonos negyedévében regisztráltat. Az utolsó békeév azonos időszakához képest pedig a visszaesés már „csak” 30 százalékos. A beutazók Magyarországon eltöltött ideje 34,7 millió napra nőtt, ami negyedével meghaladta az előző évit. A több napra érkezők egy utazás alkalmával átlagosan hét napot töltöttek itt, az előző évi azonos időszakinál 7,4 százalékkal kevesebbet, de a két évvel korábbinál 13 százalékkal többet.
A hazánkba látogató külföldiek 2021 harmadik negyedévében folyó áron 542 milliárd forintot költöttek, az előző év azonos időszaki értéknél 42 százalékkal többet (a 2019. III. negyedévi külföldi kiadások 65 százalékát). A legtöbbet (87 milliárd forintot) a Németországból idelátogatók hagyták nálunk, kétötödét üdülési célú utazásokon, közel egyötödét a saját ingatlan látogatásához kapcsolódóan. Az Ausztriából érkezők 71 milliárd forintot fordítottak a zömében magánjellegű utakhoz kapcsolódó kiadásokra, ebből is nagy arányban vásárlásra, valamint fogászati szolgáltatásokra.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: járvány, utazás, turizmus, statisztika, KSH, külföld, bevásárlóturizmus
Kapcsolódó anyagok
- 2022.12.09 - Adventi utazásnál sem érdemes milliós kiadást kockáztatni
- 2022.01.31 - Berobbanhat idén a nemzetközi turizmus
- 2022.01.11 - Hiába nőtt nagyot a turizmus novemberben, így is nagy a visszaesés
- 2021.12.13 - Jókora mínusszal zárhat idén a vendéglátás
- 2021.12.07 - Tömegével kelnének útra a magyarok
- 2021.12.03 - Tartós lejtmenetre vált a benzinár?
- 2021.08.17 - Így is lehet spórolni a külföldi nyaraláson
- 2021.07.31 - Történelmi csúcsra ugrott a belföldi turisták száma
- 2021.07.09 - Kelendők az uniós vakcinaigazolványok
- 2018.09.17 - Miért megy külföldre a magyar? Vásárolni!
További kapcsolódó anyagok