Márkaszervíz vagy független? Kiderítették, mikor mi éri meg

2021. január 26. Mindenki azt gondolja, hogy a márkaszervízek sokkal drágábbak független társaiknál. Átlagban ez így is van, kocsitípusok szerint azonban jókora különbségek akadnak.

Egyre csökken azok aránya, akik márkaszervizben javíttatják autójukat, számuk már 2008 óta mérséklődik, és két évvel ezelőtt már a lakosság 78 százaléka független műhelyekben javíttatta autóját – írta meg a Napi.hu. A portál fiktív javításért bekért árajánlatok alapján kiderítette, valójában mekkora árkülönbségről lehet beszélni.

A cikk szerint előfordul, hogy a márkaszerviz munkadíja az olcsóbb, vagy a különbség minimális. Ez a helyzet négy, nem túl gyakori márka: az Infiniti, a DS (a Citroën prémium almárkája), a Porsche és a Jaguar esetében. Alighanem ez az ára annak, hogy nehezebben férnek hozzá az alkatrészekhez, szoftverekhez, vagy nincs nagy rutinjuk a szerelőknek.

A tömeggyártók többségénél 16-30 százalékos a különbség, vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak. Különbség persze akad. A Nissan és a Peugeot esetében csak 6-7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33-35 százalékos a differencia. A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál, a Mercedesnél 36, a BMW-nél pedig 46 százalék. A Lexus- és a Volvo-szervizek 54-55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között.

További részleteket itt talál

Szerző: Azénpénzem/Napi
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok