Már több pénz ment robotporszívóra, mint hagyományosra

2021. szeptember 20. Az informatikai és háztartási készülékek értékesítése az idei első félévben még a járvány előttit is jelentősen meghaladta. A forgalmat az előrehozott kereslet, az áremelkedés, de a kategóriákon belüli átrendeződés is fűthette.

A műszaki elektronikai cikkek globális piacának értéke (Észak-Amerika nélkül) rekordot jelentő 26 százalékkal 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest – állapította meg a GfK. A társaság a világ több mint 70 országában a szórakoztatóelektronika, fotó, telekommunikáció, informatika, irodai berendezések, valamint a háztartási nagy- és kis gépek szegmenseiről gyűjt rendszeresen adatokat.

Az informatikai (IT) és háztartási készülékek (SDA) értékesítése még a 2019. évi, Covid előtti időszakhoz képest is megnövekedett. Az IT 27 százalékos, az SDA pedig 25 százalékos pluszt hozott össze. Mint a részletesebb adatokból kiderült, néhány jelentős átrendeződés is érzékelhető.

Az idei első félévben igen erőteljes, 47 százalékos növekedést értek el a robotporszívók. Ezeknek a berendezéseknek az eladása értékben első alkalommal szárnyalta túl a hagyományos porszívókét. Jól, az egy évvel korábbit 18 százalékkal meghaladva fogytak a vezeték nélküli rúdporszívók is.

Ezek lettek a magyar adatok


Hazánkban a műszaki elektronikai cikkek összforgalma az első félévben 11 százalékkal növekedett 2020 első félévéhez képest. Legnagyobb részét ennek az okostelefonok és viselhető okoseszközök tették ki, amelyek összforgalma 12 százalékkal nőtt. Hasonló nagyságrendben nőttek az IT termékek és a háztartási nagygépek eladásai is. A forgalom növekedésében Magyarországon csakúgy mint globálisan, szerepet játszott az árak emelkedése és a prémium termékek iránti növekvő kereslet.

A GfK fogyasztói felmérésében részt vevők 17 százaléka a tervezettnél korábban vett műszaki elektronikai cikket. Ennek az előrehozott keresletnek a GfK szerint az oka lehet, hogy hiányra és áremelkedésre számítanak a fogyasztók. Az áremelkedés egyik oka egyébként éppen ez a megnövekedett piaci kereslet. A 2020 második félévében elért kiemelkedő értékesítésekkel való összehasonlítás miatt azonban 2021 második félévére a GfK már a növekedés mérséklődését várja.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , ,

Kapcsolódó anyagok