Már ötmillió feletti az online vásárlók száma

2022. március 24. Az online rendelések száma fejenként a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére 19-20 alkalomra nőtt – állapította meg közös kutatásában a GKI Digital és az Árukereső.hu. Tavaly már közel 70 millió vásárlás zajlott a neten. Az országon belül azonban nagyok az eltérések.

Az online kiskereskedelemi piac 2021-ben Magyarországon 1203 milliárd forintos forgalmat generált, elérte a kereskedelmen belüli 10,4 százalékos szintet. Tavaly 68,9 millió volt a sikeres, belföldi rendelések száma. A bővülés üteme ugyan lassult valamelyest (45-ről 32,4 százalékra), de még így is kétszer gyorsabb volt, mint a világjárvány előtti években – tette közzé közös kutatása alapján a GKI Digital és az Árukereső.hu. 
Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek (gyűjtőnéven FMCG-termékek) a közlemény szerint a pandémia előtt alig tudtak teret szerezni a magyar e-kereskedelmi piacon, az elmúlt két évben azonban robbanásszerű a fejlődésük. Tavaly ez lett a leggyorsabban (53,7 százalékkal) bővülő szegmens az online kiskereskedelmen belül.
A forgalom 2020-ig nagyobb mértékben nőtt, mint a tranzakció (rendelésszám). A két mutató bővülési üteme azonban tavaly – dacára a magas inflációnak – kiegyenlítődött, 2022-ben pedig akár már nagyobb növekedési dinamika is jellemezheti majd a tranzakciószámot, mint a forgalmat. Ezt jelezheti, hogy az online rendelések száma fejenként a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére 19-20 alkalomra nőtt. 

Az aktív internetező felnőttek 6,5 millió fős populációjának 78,4 százaléka, mintegy 5,1 millió fő vásárol online. Ebből 3,7 millióan termékeket is vesznek, ők jelentik a webáruházak aktuális vásárlói bázisát. Az online kiskereskedelmi forgalom közel fele (46 százalék) azonban a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is Budapesten és Pest megyében realizálódik. Pest megye önmagában háromszor nagyobb, mint a sorban következő Győr-Moson-Sopron, illetve Fejér megye.

Szerző: Azénpénzem
Címkék:  , , , , , ,

Kapcsolódó anyagok