Az idei lehet az utolsó szabadabb vásár
2021. október 18.
Egy üzletlánc tapasztalata, de egy felmérés is arra utal, hogy az idén a Black Friday csekélyebb érdeklődést vonzhat a korábbinál. Nem mindenki gondolja azonban így. Abban viszont általánosnak tűnik az egyetértés, hogy mely cikkek lehetnek a legkeresettebbek.
Az előző évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a műszaki cikkek vásárlásával a magyarok fele kivár a novemberi Black Friday akciókig. Augusztusban és szeptember elején csak a legszükségesebb műszaki eszközöket szerzik be az iskolakezdéshez. A MediaMarkt azonban most azt tudatta, hogy augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma a szokásos kétszerese. Még mindig nem lanyhul az ősz elején megnövekedett kereslet.
Már most látszik, hogy idén combos bukta lesz a Black Friday – címen ismertette a Napi.hu az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet és a Reacty Digital reprezentatív felmérését. E szerint a magyarok az idén a tavalyihoz képest hatezer forinttal kevesebbet, vagyis 34 ezret terveznek költeni a Black Friday akciók keretében. Ez a kutatást végző szakértők szerint többek között az egész éven át tartó, folyamatos online vásárlással és eszközbeszerzéssel, valamint az alacsonyabb elkölthető jövedelemmel magyarázható.
Míg 2019-ben tízből két ember, addig tavaly már tízből három ember számolt be késésről. 2020-ban a csalódott vásárlók harmada szembesült sérült termékkel a Black Friday rendelései alkalmával. A csalódottságot tovább tetézte a már 2020-ra is jellemző árukészlethiány: a kinézett termékeket a vásárlást tervezők fele egyszerűen nem találta a virtuális vagy a fizikai polcokon. Ez idén a globális szállítási nehézségek és a szórakoztató és számítástechnikai ipart érintő chiphiány miatt tovább fokozódhat.
A kereskedői tanácsadással (is) foglalkozó Offerista Group viszont egészen más eredményre jutott. Az ő kutatásuk szerint tavaly óta majdnem 30 százalékkal nőtt meg a vásárlási kedv . Leginkább pedig az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit. Mint nyomatékosították: a 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciózás nemcsak azoknak a vásárlóknak kedvez, akik le akarják cserélni egy-egy háztartási gépüket vagy akár a ruhatárukat, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni.
A válaszadók 53 százaléka tervezi valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzését az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására közel 41 százalék készül. A harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben 37 százalékkal az “otthon és kertészeti termékek”, amely iránt az érdeklődés közel 14 százalékot emelkedett a tavaly óta.
A LogiNetnél is úgy látják, hogy idén új hobbi felé fordulnak az akcióvadászatra indulók. Az előző évinél az otthonfelújítással kapcsolatos eszközök népszerűsége nőhet a legnagyobb mértékben. A barkács- és kerti eszközt forgalmazó kereskedők 17 százalékos keresletnövekedésre számíthatnak, minden ötödik Black Friday vásárló tervez ilyen terméket vásárolni.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: vásárlás, akció, Black Friday, fogyasztóvédelem, Media Markt, LogiNet, Reacty Digital, Offerista Group
Már megkopott a Black Friday?
Fotó: Azénpénzem
Az előző évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a műszaki cikkek vásárlásával a magyarok fele kivár a novemberi Black Friday akciókig. Augusztusban és szeptember elején csak a legszükségesebb műszaki eszközöket szerzik be az iskolakezdéshez. A MediaMarkt azonban most azt tudatta, hogy augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma a szokásos kétszerese. Még mindig nem lanyhul az ősz elején megnövekedett kereslet.
Már most látszik, hogy idén combos bukta lesz a Black Friday – címen ismertette a Napi.hu az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet és a Reacty Digital reprezentatív felmérését. E szerint a magyarok az idén a tavalyihoz képest hatezer forinttal kevesebbet, vagyis 34 ezret terveznek költeni a Black Friday akciók keretében. Ez a kutatást végző szakértők szerint többek között az egész éven át tartó, folyamatos online vásárlással és eszközbeszerzéssel, valamint az alacsonyabb elkölthető jövedelemmel magyarázható.
A legnagyobb átverések a Black Friday alkalmával az akciós trükközések, amelyek ellen esetenként a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is fellépett. Az idei lehet azonban az utolsó év, amikor még megúszhatják a „furfangos” kereskedők. Uniós előírás miatt ugyanis jövő tavasztól az akcióknál meg kell majd jelölni a korábban alkalmazott ára(ka)t. Ezzel a hatóság jobban fel tudja deríteni a kamuleárazásokat. Az online fogyasztóvédelembe már 2022 januárjától jelentős változás hozhat a szintén uniós irányelveket átültető 373/2021. kormányrendelet
A csak online vásárlást tervezők aránya idén, meglepő módon, 19-ről 15 százalékra csökkenhet. Szakértők szerint ebben közrejátszhatnak a növekvő szállítási díjak, de a korábbi online rendelések során tapasztalt csalódottság is. Azok a vásárlók, akikhez tavaly késve vagy sérülten érkezett meg az online rendelt termék, idén valószínűleg egyáltalán nem vagy nem online fognak vásárolni.Míg 2019-ben tízből két ember, addig tavaly már tízből három ember számolt be késésről. 2020-ban a csalódott vásárlók harmada szembesült sérült termékkel a Black Friday rendelései alkalmával. A csalódottságot tovább tetézte a már 2020-ra is jellemző árukészlethiány: a kinézett termékeket a vásárlást tervezők fele egyszerűen nem találta a virtuális vagy a fizikai polcokon. Ez idén a globális szállítási nehézségek és a szórakoztató és számítástechnikai ipart érintő chiphiány miatt tovább fokozódhat.
Ezek fogyhatnak majd a leginkább
A kereskedői tanácsadással (is) foglalkozó Offerista Group viszont egészen más eredményre jutott. Az ő kutatásuk szerint tavaly óta majdnem 30 százalékkal nőtt meg a vásárlási kedv . Leginkább pedig az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit. Mint nyomatékosították: a 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciózás nemcsak azoknak a vásárlóknak kedvez, akik le akarják cserélni egy-egy háztartási gépüket vagy akár a ruhatárukat, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni.
A válaszadók 53 százaléka tervezi valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzését az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására közel 41 százalék készül. A harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben 37 százalékkal az “otthon és kertészeti termékek”, amely iránt az érdeklődés közel 14 százalékot emelkedett a tavaly óta.
A LogiNetnél is úgy látják, hogy idén új hobbi felé fordulnak az akcióvadászatra indulók. Az előző évinél az otthonfelújítással kapcsolatos eszközök népszerűsége nőhet a legnagyobb mértékben. A barkács- és kerti eszközt forgalmazó kereskedők 17 százalékos keresletnövekedésre számíthatnak, minden ötödik Black Friday vásárló tervez ilyen terméket vásárolni.
Szerző: Azénpénzem
Címkék: vásárlás, akció, Black Friday, fogyasztóvédelem, Media Markt, LogiNet, Reacty Digital, Offerista Group
Kapcsolódó anyagok
- 2022.11.25 - Itt a Black Friday, de a fénye már alaposan megkopott
- 2021.11.19 - Ötödével lehet drágább az idei Black Friday
- 2021.10.25 - Most mindenki nagyon bizakodó
- 2021.10.20 - Csodaterméket venne? Könnyen csaló áldozata lehet!
- 2021.08.09 - Ötödébe kerül a használt ruha, mint az új
- 2021.05.12 - Milliárdos összeget ad vissza vevőinek az eMAG
- 2019.11.29 - Az akciós trükközések ellen már az unió is fellépne
- 2019.01.10 - Megtévesztő volt az eMAG feketepénteki akciója?
- 2018.11.21 - Az akciós tébolyban is légy észnél!
- 2018.11.07 - Átverés lehetett a Black Friday akció
További kapcsolódó anyagok